M: Od czego zacząłeś modyfikacje?

Od doprowadzenia auta do stanu idealnego pod kątem mechanicznym i blacharskim. Od początku „czerwony” stał się moim oczkiem w głowie. Najpierw dokonaliśmy pełnej inspekcji mechanicznej. Wszystkie uszkodzone bądź zużyte elementy zostały wymienione przez ZAMIAR GARAGE na nowe.

190e tuningkingz lowered benz

190e tuningkingz lowered benz

Pasowanie pakietu podczas prac z podwoziem

Bazowałem praktycznie w całości na nowych, oryginalnych częściach MB. Do tej pory żartobliwie samochód określany jest przez fanów projektu „Mercedesem z ASO”. Lista zakupów przez rok czasu okazała się naprawdę pokaźna. Nawet najdrobniejsze plastiki, które nosiły ślady zużycia, bądź były porysowane zostały wymienione na nowe. Auto miało wyglądać jak po wyjechaniu z salonu. Taki był cel. Po naprawie szeroko pojętej mechaniki wykonaliśmy także pełną konserwację podwozia i profili zamkniętych, aby maksymalnie zabezpieczyć auto przed korozją. Mimo że jesienią i zimą nie wyjeżdża ono z garażu.

190e tuningkingz lowered benz

190e tuningkingz lowered benz

Następnym etapem był montaż zawieszenia gwintowanego i przekazanie auta Patrykowi z TuningKingz Classic w celu naprawy ognisk korozji, lakierowania szerokich listew i pakietu KAMEI X1 w kolor nadwozia. W ten oto sposób auto z zewnątrz nabrało charakteru. Zostało zabezpieczone przed „rudą”, a mechanicznie pozwoliło na wyjazdy weekendowe liczące nawet po 1000 km (m.in. AMTS Tuning Show Budapeszt, Escape6 Prague Car Festival itp.).

190e tuningkingz lowered benz

190e tuningkingz lowered benz

Drewniana kierownica Nardi i Becker Europa 2000 to luksus lat 80.; u góry spoiler Rieger

Wizualną wisienką na torcie były nowe, kultowe alufelgi Compomotive TH1781 w rozmiarze 17×8 ET35 z oponami 195/40/17. W sezonie 2017 udało się nawet zgarnąć kilka wyróżnień – w Warszawie TOP2 Cult od ekipy Youngtimer Warsaw oraz redakcji Classic Auto, a na DUBIT Tuning Festival wyróżnienie od ekipy Wolfsgruppe.

190e tuningkingz lowered benz

190e tuningkingz lowered benz

Chociaż fabryczne wnętrze Sportline w skórze robi wrażenie to nie jest to aktualna konfiguracja; poniżej obręcze Compomotive

M: Teraz jest chwilowa przerwa, robisz swapa. Jak idzie?

Dopiero zaczynamy. Gdybym wiedział, że dorosnę do swapa, to zrobiłbym to na samym początku. Po raz kolejny wyszło inaczej. Kajetan z ekipy NET-KAM DRIFTING TEAM, który podjął się swapa mojego starego silnika 1.8-litra (M102) na 2.3-litra Kompressor (M111) z W202, to moim zdaniem jeden z lepszych specjalistów od 190-tek w Polsce. Jego cały team driftingowy lata 190-tkami po swapach. Jestem pewien, że auto jest w dobrych rękach. Dodatkowo po wyjęciu silnika malujemy całą komorę oraz raz jeszcze konserwujemy fartuchy od zewnątrz, ponieważ po zdjęciu błotników mamy do nich idealny dostęp. Mam nadzieję, że auto będzie skończone w październiku. Na razie będzie śmigać na seryjnym zestawie i kompressorze, ale docelowo nie wykluczam, że zostanie on zastąpiony turbo. Ma być ogień na każdym biegu!

190e tuningkingz lowered benz

190e tuningkingz lowered benz

Net-Kam Drifting Team pracuje nad sercem 190E Tomka