W116 to samochód rzadko spotykany na naszych drogach, zwłaszcza w amerykańskiej wersji wyposażenia. Jasny, żółty kolor lat 70. oraz zderzaki i lampy z rynku USA od razu wywołują we mnie kalifornijskie skojarzenia. Ta 38-letnia S-klasa jest w wyśmienitym stanie. Karoseria jest błyszcząca i kompletna, wnętrze praktycznie niezszargane czasem. A jazda tym samochodem to stara szkoła Mercedesa.

Łukasz, którego możecie śledzić na Instagramie jako Oldiebenzzz, dodał od siebie kilka smaczków. Jednak to nie wszystkie powody dla których Łukasz posiada to doskonale utrzymane 300 SD Turbo Diesel z 1980 roku. Ale od początku.

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

Zobacz profil Łukasza na Instagramie

S-klasa w kolorach Kalifornii

Mercmag: Jak zaczęła się Twoja fascynacja Mercedesami?

Ciężko powiedzieć jak to wszystko się zaczęło. Wśród znajomych, bardziej lub mniej ale zawsze, temat motoryzacji się przewijał. Jednak bez ukierunkowania na jedną marke. Każdy robi to co lubi, a ja lubie Mercedesy 🙂 Najpierw kupiłem pierwszego, a potem już poszło!

M: Czy to Twój pierwszy Mercedes?

Nie pierwszy i zdecydowanie nie ostatni. Tak naprawde cała przygoda zaczęła się jakieś 10 lat temu. Myśle, że od tego czasu przewinęło się ich z 50… Poza pracą zawodową, w wolnej chwili zajmuję się wyszukiwaniem ciekawych modeli, a potem ich sprowadzaniem i sprzedażą. Kiedyś to były głównie Mercedesy z Europy, a od jakiegoś czasu są to auta z USA. Swoją drogą dzięki naszemu wspólnemu koledze: Mikołajowi.

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

Zobacz sobotę u Mikołaja

M: Co najbardziej lubisz w Mercedesach?

Łatwiej byłoby powiedzieć czego nie lubię. Myśle, ze na palcach jednej ręki mogę policzyć awarie, które uniemożliwiły dalszą jazdę. Zatem przede wszystkim niezawodność. Poza tym komfort jazdy, łatwość prowadzenia, a przede wszystkim to, że każdy wyjazd sprawia ogromną przyjemność. Podoba mi się także to, z jakich materiałów zostały wykonane (i raczej mam tu na myśli auta produkowane do lat 90.).

M: Co sprawiło, że kupiłeś W116? Jaka jest jego historia?

Tak jak wcześniej wspomniałem, moim hobby jest wyszukiwanie i sprowadzanie Mercedesów. 116tka była jednym z samochodów kupionych na sprzedaż. No i po prostu chciałem mieć W116. 🙂

W ogłoszeniu na zdjęciach na fotelach przednich były pokrowce, na desce rozdzielczej ochronna mata, a na szybach folia przyciemniająca. Ale auto miało w sobie coś. Ponadto stosunkowo niski przebieg, pełna historia serwisowa i dość unikatowy kolor sprawiły, że postanowilem zaryzykować. Po przypłynięciu do Polski bardzo podobał mi się jej stan.

Nigdy nie byłem wielkim fanem Diesla. Zdecydowanie bardziej wole benzynowe V8, ale wsiadając do W116, zupelnie się o tym nie myśli. Wsiadasz, zapinasz Drive i toczysz się do przodu.

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

M: Ten egzemplarz naprawdę wygląda na utrzymany w świetnym stanie. Czy po sprowadzeniu musiałeś go poddać renowacji?

Poza drobnymi modyfikacjami 300 SD Turbo Diesel jest w stanie oryginalnym. Lakier ma kilka niedoskonałości, ale mówimy o aucie, które ma 38 lat. Wszystkie elementy: chromy, plastiki, drewno są oryginalne. Silnik poza standardowym serwisem również nie wymagał żadnych napraw.

Nie należe do osób, dla których VIN jest świętością. Dlatego W116 zostało obniżone na sprężynach H&R, założyłem epokowe felgi BBS 16″ i na ten moment nie planuje robić przy nim nic więcej. Myślę, że wygląda bardzo dobrze.

Zobacz amerykańską wersję W108 Filipa

M: Powtórzę się: wygląda świetnie! Jakie inne Mercedesy jeszcze posiadasz?

Posiadam jeszcze kilka Mercedesów z tych lat. Jedne są na sprzedaż, inne są w mojej kolekcji. Jeśli chodzi o Mercedesy, z którymi nie planuję się rozstawać:

  • C123 230 z 1982 roku
  • W126 420 SE z 1991r w pakiecie AMG
  • oraz C126 420 SEC z 1988

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

M: Który z nich lubisz najbardziej?

Każdy ma swoje wady i zalety, ale gdybym musiał wybrać jednego pomiędzy nimi to wybrałbym SECa. Dobrze, że nie muszę tego robić. 🙂

M: Czy któryś z nich jest na sprzedaż?

Z tych wyżej wymienionych żadne nie jest na sprzedaż. Są za to inne, które niebawem pojawią się w ogłoszeniach. Ten 300 SD Turbo Diesel, o którym mówimy, jest w sumie na sprzedaż. Ogłoszenie jest od jakiegoś czasu. Na szczęście nie musze się z nim szybko rozstawać. Dlatego wybrzydzam w telefonach i klientach. Najdziwniejszy był ten, który chciał posłuchać silnika przez telefon. Autentycznie!

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

M: Byłeś lub będziesz na zlotach Mercedesa w tym roku?

Byłem juz na jednej z ważniejszych dla mnie imprez czyli Ogólnopolski Zlot Mercedesa W126. W sierpniu planujemy ze znajomymi kilkudniowego tripa SECami do Niemiec. Głównym celem jest Stuttgart i Muzeum Mercedes-Benz, a we wrześniu wybieram się na Drugi Ogólnopolski Zlot Klubu SEC. Oczywiście jak czas pozwoli to z przyjemnościa wybiore na jakąś ciekawą impreze, ale wyżej wymienione są w tym roku priorytetem.

Zobacz nasz wyjazd do Muzeum Mercedes-Benz

1980 300 SD Turbo Diesel Łukasza Oldiebenzzz

M: Łukasz, takie 300 SD Turbo Diesel sprzeda się na pewno szybko! Dziękuje bardzo za spotkanie i bardzo miło było mi Cię poznać! Mam nadzieje, że wystąpisz u nas jeszcze z nie jednym Mercedesem!

Polub samochody Łukasza na Instagramie!