Marek posiada chyba najbardziej rozpoznawalny projekt W211 w Polsce. Jego fabryczne E 55 Kompressor  AMG przeszło szereg modyfikacji zmieniających wygląd i podnoszących moc. Pomimo tworzenia projektu weekendowego, Marek twierdzi, że przejechał nim w ciągu trzech lat ponad 50 tys. km. Stan samochodu jest fenomenalny, a każda następna zmiana doskonale wpisuje się w obowiązujące trendy. Samochód posiada cały czas oryginalny lakier a na nim nietuzinkowe oklejenie. Ale o tym za chwilę.

Zobacz zmodyfikowane AMG C43 Majcher-TEAM

marek bizon e 55 amg mercmag

Mercmag: Marek, koła Vossen i zestaw dodatków carbonowych rzuca mi się pierwszy w oczy. Samochód stoi bardzo nisko. Od początku tak widziałeś ten projekt czy cały czas ewoluuje?

Michał, ten projekt zaczął Matka – znany w światku W211 człowiek, który od lat zajmuje się naprawą głównie tego modelu. Znam się z nim od dawna, sam od niego kupiłem nie jeden samochód. E 55 Kompressor, który teraz widzisz to jeden z nich. A wszystko zaczęło się od tego, kiedy jechaliśmy autostradą z niemiecką prędkością. Jadąc E 320 CDI wyprzedziła mnie z niewielką różnicą Cebula 350 [przyp. red. C 350], a Matka przemknął obok nas chyba dwa razy szybciej. To wtedy wiedziałem, że muszę go mieć. To będzie spełnienie marzeń z dzieciństwa.

Czarna W211 kojarzyła mi się jeszcze z jedną rzeczą. Każdy z nas szuka zawsze jakiejś inspiracji, modelu czy egzemplarza, który trafia idealnie w nas. Kiedyś obejrzałem filmik reklamowy Vossena. Czarna E 55 Kompressor AMG na CV3 trafiła we mnie w 100%.

Kiedy już go kupiłem, to pierwsze co zrobiłem była wymiana felg Lorinsera na Vossen CV3. To Matka założył carbony i doposażył w chyba większość wyposażenia opcjonalnego. Projekt na 2018 jest gotowy, ale to nie oznacza, że nic w nim nie zmienię. Marzy mi się także wnętrze w carbonie.

marek bizon e 55 amg mercmag

marek bizon e 55 amg mercmag

M: Co jeszcze zostało zmienione względem fabrycznego E 55 Kompressor AMG?

Mechanicznie zmienione jest całkiem dużo. Jest nowa elektryczna pompa wody o dwa razy większej wydajności, zmienione koło pasowe wału korbowego i napędzające kompresor, wtryskiwacze, wymiennik ciepła, oprogramowanie w silniku i w skrzyni biegów. Układ wydechowy też jest inny: zostały oryginalne katalizatory a catback jest całkowicie przelotowy. Filtry powietrza są KN.

Zawieszenie jest fabryczne, ale obniżone przez modyfikację sterownika Airmatic. Nawet ostatnio go jeszcze obniżyłem o około centymetr. Nie ma problemu z przejeżdżaniem: Airmatic ma funkcję podnoszenia i wtedy samochód ma wysokość jak na seryjnym zawieszeniu.

Tak jak mówiłem, Maciej dołożył dużo wyposażenia opcjonalnego: rolety przeciwsłoneczne, belki do bagażnika, moduł telewizyjny, telewizory w zagłówkach itd…

marek bizon e 55 amg mercmag

marek bizon e 55 amg mercmag

M: Jaką aktualnie dysponuje mocą i jak to osiągnąłeś?

Silnik jest lepiej chłodzony, oprogramowanie zostało zmienione pod mechaniczne modyfikacje osprzętu. Teraz jest 550 KM i 850 Nm, ale to pomiar z hamowni podwoziowej. Podejrzewam, że poślizg skrzyni powoduje dodatkowy spadek mocy na kołach. Liczę, że około 5-7%. 600 KM jest bardzo blisko. To cel na niedaleką przyszłość.

Zobacz 367-konną C 55 AMG od Bartka

M: Jak wygląda dostępność części? Trudno jest modyfikować W211 w Polsce?

Tak naprawdę jeśli chcesz tuningować E 55 Kompressor to musisz czytać dużo co modyfikują, a potem kupować w Stanach. W zasadzie tylko oni zabierają się za modyfikacje nie tak kompleksowe jak np. Kleemann. Przez to w Europie jest dużo drożej i trudniej o części. Raz zamawiałem z USA mniejsze koło kompresora ze sprzęgłem i cała organizacja tematu trwała aż 4 miesiące. Codziennie dzwoniłem do Urzędu Celnego czy już moja paczka do mnie jedzie czy nie. To były 4 miesiące telefonów. Ale o zakupach z USA można przecież książkę napisać.

marek bizon e 55 amg mercmag

marek bizon e 55 amg mercmag

M: Wiem, że to weekendowy wóz, ale jak wygląda użytkowanie zmodyfikowanej W211?

Zdaje sobie sprawę, że to nie jest nowy samochód i staram się nabrać do tego dystansu. Ale boli mnie czasem jak ludzie chcą zmarnować w kilka minut mój wysiłek włożony w ten samochód. E 55 mam zawsze maksymalnie czyste, są nałożone powłoki na lakier. Chcę, żeby samochód prezentował stan jakby miał co najwyżej 2 lata. 🙂 

Wiem też, że coś się może zepsuć. Wiem, że skrzynia to jeden z tych elementów – przez zwiększony moment obrotowy. Ale póki co jest 255 tys. km i samochód pracuje wzorowo.. Zimą nim nie jeżdżę, to też na pewno dużo pomaga. 

marek bizon e 55 amg mercmag

marek bizon e 55 amg mercmag

M: Jak powstał projekt oklejenia?

Kiedyś widziałem oklejonego CLSa w matowe wzory i wtedy stwierdziłem, że chcę, żeby moje auto też było oklejone. Zwróciłem się do poppera, żeby przygotował dla mnie grafikę. Pierwsza wersja przypominała żółto-szarą łódkę AMG i to było totalnie nie to. Podałem mu kilka wskazówek: matowa szara folia, kilka nazw producentów części, które są w moim aucie. Finalny efekt bardzo mnie zadowolił i teraz to wygląd na aktualny sezon.

marek bizon e 55 amg mercmag

marek bizon e 55 amg mercmag

M: Masz już plany na dalsze modyfikacje?

Na pewno hamulce. Te przy trzech hamowaniach z 200 już się gotują, a do 200 rozpędza się bardzo szybko. Trochę przez to brakuje. Wiem, że pojeżdżę nim jeszcze ze 2 lata. Potem chciałbym spróbować modyfikacji w E 63, raczej W212. 

marek bizon e 55 amg mercmag

marek bizon e 55 amg mercmag

M: Z czego jesteś najbardziej zadowolony w samochodzie?

Z podniesienia mocy jestem zadowolony, dlatego chciałbym to dokończyć, bo 600 KM już jest niedaleko. Ale najbardziej lubię w nim to, że mogę nim zrobić na raz 1000 km i nie czuję, że auto jest zmodyfikowane, że koła mają 20 cali. Pomimo modyfikacji ten samochód zachowuje 100% walorów dailycar chociaż nie jest daily.

M: Na jakich imprezach w tym roku można było i można będzie Cię zobaczyć?

Byłem już w Austrii na Worthersee, niestety bez oklejenia. W oklejeniu pojawił się na OldschoolSuicideParty w Mrówkach. Wiem, że będę na MercIntegra w Serocku, planuje też Raceism. Pojawiła się teraz nowa inicjatywa w okolicach Poznania „Śniadanie & Gablota” i na tym na pewno będę się pojawiać cyklicznie. 

marek bizon e 55 amg mercmag

marek bizon e 55 amg mercmag

Marek wielkie dzięki za spotkanie! To naprawdę niesamowity samochód i bardzo mi się podoba! Widać w nim Twoje wielkie zaangażowanie. Mam nadzieje, że do zobaczenia na najbliższych spotach w Poznaniu i nie tylko!

Samochód: Instagram marekbizon