Jeszcze wczoraj pisałem o nowościach, które nas czekają na genewskich targach motoryzacyjnych, a dzisiaj Mercedes zasypał nas kolejnymi newsami. Jednym z gorętszych jest C-klasa po faceliftingu po drobnych „przejściach” w Affalterbach. Do palety dołącza 3-litrowy silnik o mocy 390 KM.

Zobacz co nowego w C-klasie po faceliftingu

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

Spotkałem się już z wieloma opiniami na temat tego, że seria AMG 43 jest lepszym samochodem do codziennego użytku od mocniejszej AMG 63 ze względu na standardowy napęd 4Matic. To pewnie jeden z czynników, dlaczego AMG C 43 4Matic jest jednym z najlepiej sprzedających się wariantów. Co ciekawe, nowy model nie będzie miał nowego silnika M 256. Pod maską pozostaje stara konstrukcja V6. Teraz ten odświeżony model ma aż 390 KM, czyli o 23 KM więcej od poprzedniego modelu. Do setki przyspiesza w 4,7 sekundy przy czym nie jest narowisty w prowadzeniu jak większy brat. Rozkład momentu obrotowego na osie wynosi 31:69 między przednią a tylną osią.

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

AMG Carbon II

O sportowy charakter nadwozia dbają dwa pakiety AMG: standardowy oraz o groźnie brzmiącej nazwie „AMG Carbon II”. Ten drugi posiada dodatkowy spojler w przednim zderzaku, szersze listwy progowe oraz tylny zderzak wykonany w czarnym połysku. Nie zabraknie w nim dodatków z włókna węglowego. Końcówki rur wydechowych są okrągłe jak w CLS 53. Błotniki pozostają standardowe jak w wersji przed faceliftingiem – poszerzony rozstaw kół jest dalej zarezerwowany dla wersji C 63. W standardzie są 18-calowe felgi o zoptymalizowanym przepływie powietrza z serii AMG Aero. W opcji mogą być 5-ramienne 19”. Każde z nich można zamówić w kilku błyszczących i matowych kolorach.

Zobacz jak wygląda Nowy AMG CLS 53 z silnikiem M 256

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

W środku z kolei synonimami C 43 jest materiał Dinamica oraz dekory z aluminium. To one znajdują w standardowym wyposażeniu tego podstawowego modelu AMG. Opcjonalnie istnieje możliwość zamówienia foteli AMG Performance – czego nie było przed faceliftingiem – teraz mogą być nie tylko podgrzewane, ale także wentylowane. Czarna podsufitka to także standard.

Zobacz Mercedesy, które jeżdza po Torze Poznań

Do standardu dołącza także nowa telematyka, którą można rozszerzyć o cyfrowe zegary. W nowych zegarach znajduje się nowe menu AMG: temperatura podzespołów, aktualny setup układu napędowego, zawieszenia, ESP, graficzny wskaźnik przeciążeń wzdłużnych i poprzecznych, race timer oraz aktualne dane o momencie, mocy i doładowaniu 3-litrowego silnika. Przy wyborze trybu układu napędowego pojawia się mały, nowy detal: litera M na przycisku trybu manualnego ma teraz żółty kolor.

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

amg-c-43-facelifting-w205-c-class

AMG Track Pace

Do systemu Comand możemy zamówić funkcję AMG Track Pace: to wirtualny pilot zapisujący wszystkie niezbędne dane podczas jazdy po torze. Wartości przyspieszeń i hamowań czy samorozpoznawanie linii startu. Dane można potem wyświetlić na ekranie Comand albo udostępnić: na koncie AMG, Facebooku albo YouTubie…