Na południu naszego kraju od jakiegoś czasu można zauważyć mocny i bardzo charakterystyczny projekt. Paweł z Bielsko-Białej tuninguje 367-konnego sedana z najlepszymi firmami w Polsce. Jego cel to stworzenie niespotykanego na drogach Mercedesa, który będzie sięgać po najbardziej prestiżowe nagrody. Bowiem tuning Mercedesów to wciąż rzadki temat. Tym bardziej jeśli porównamy go do scen VW lub BMW. Przed wami C43 AMG by Majcher-TEAM.

Polub oficjalny profil C43 AMG by Majcher-TEAM

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

M: Paweł, skąd pomysł na przerobienie C 43? Jak to się zaczęło?

Wszystko zaczęło się dość przypadkowo. Chciałem kupić E 220 d i kiedy wszystko było dograne zaprosiłem żonę do salonu, żeby pokazać nasz przyszły samochód. Była bardzo zadowolona, ale stwierdziła, że E-klasa to raczej samochód nie dla nas. Pokazała mi w salonie C-klasę, która ma lekki, sportowy wygląd. To był właśnie ten egzemplarz, który użytkuję. Oczywiście w salonie była jeszcze C 63 Coupe, lecz z uwagi na mniej praktyczny charakter decyzja zapadła na AMG C 43. 

amg-c43-majcher-team

Zdjęcie zrobione zaraz przed odbiorem auta z salonu (fot. C43 AMG by Majcher-TEAM)

M: Czy to Twój pierwszy Mercedes?

To już jest trzeci Mercedes w mojej historii. Pierwsza była C-klasa sprowadzona z USA, później ML, no i w końcu C 43.

M: Co zmieniłeś w swoim aucie?

C 43 przechodził bardzo dużo zmian od momentu kiedy wyjechał z salonu. Najpierw było podniesienie mocy – mimo, iż na serii nie było źle, ale skoro A 45 ma podobną moc co C 43, a pojemność silnika jest znacznie mniejsza… Wiedziałem, że możemy coś jeszcze zrobić. Podzielę to na etapy:

  • STAGE 1 to rozpisanie nowego ECU i efekt 420 KM mocy. Samochód nabrał na stabilności w parametrach i przyśpieszał w przedziale 100-250 km/h znacznie lepiej.
  • STAGE 1,5 to wymiana całego układu wydechowego i rozdzielenie na dwie, niezależne strony wraz z aktywnymi klapami – tutaj zasługa MG Motorsport.
  • STAGE 2,0 to kolejne mody z ECU i rozpisanie nowej mapy żeby zrobić coś więcej niż każdy jeden, który ma dostęp do gotowych map. Nikt w Polsce nie miał rozpisanego DAMOSa pod ten sterownik, wszyscy proponowali moc na poziomie 420 KM (a to już przecież miałem). Zaczęła się ciężka praca nad znalezieniem kogoś, kto jest w tym temacie z powołania. I tak podczas poszukiwań pojawił się Daniel z ECU Project, który podjął się tego ciężkiego zadania. Uzyskaliśmy 486 KM i 680 Nm. Zdradzić mogę tylko tyle, że C 43 był niezmiennie wpięty na hamowni przez bite 7 dni i kolejne 7 dni to były próby sterownika aż uzyskano powyższe parametry.
  • STAGE 3,0 to założenie sportowych katalizatorów i sportowych filtrów powietrza. Przemodelowano także box na filtr powietrza. Jestem na etapie kolejnego rozbierania samochodu, żeby zakończyć ten etap: 500+ KM.

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

M: Wnętrze Carlex Design jest w zasadzie niespotykane na polskiej scenie, zwłaszcza w Mercedesach – jak wyglądała współpraca z tą firmą?

Nie pozostając na zmianach napędowych auta, pojawił się pomysł, żeby stworzyć jeden, jedyny egzemplarz AMG C 43. W tym pomogła firma Carlex Design Europe a opiekunem projektu był Mateusz Szmurło – tutaj muszę podziękować za bardzo profesjonalne podejście do projektu. Spełnili wszystkie moje oczekiwania tak, żeby pojazd stał się indywidualny i niepowtarzalny.

Carlex Design Europe wykonuje projekty wysokobudżetowe – co widać po portfolio tej firmy. Jednak zdecydowali się na realizacje zmiany całego mojego wnętrza. Nowa tapicerka została zaszyta do wszystkich foteli, podsufitka, deska rozdzielcza wraz z kierownicą, tylna półka za fotelami, tapicerka drzwi wraz z insertami, a niektóre elementy zostały wylakierowane.

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

Współpraca z Carlex Design Europe przebiegała bardzo sprawnie i na bardzo wysokim poziomie. Wszystkie oczekiwania były skrupulatnie notowane i realizowane w projekcie. W dalszej tego części przekute w finalne obszycie C43. Bardzo duży nacisk kładę na kontakt z firmą z którą współpracuje a w tym przypadku było naprawdę na bardzo dobrze – opiekun projektu zawsze do dyspozycji. 

Na tym etapie prace były prowadzone dwutorowo: czyli projekt i prace związane ze zmianą wnętrza oraz zmiana zewnętrznej części pojazdu czyli zaprojektowanie przyszłej folii pod nadruk jako jednolita forma.

Oczywiście nie można zapomnieć o nowych kołach Vossen CVT2 20” oraz zmiana zawieszenia na niższe.

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

Zobacz inny projekt Carlex Design w Mercedesie

M: No dobra, ale co dalej? Jak chcesz zrobić 500 KM +?

Prawie cały samochód jest gotowy pod tą moc. Stworzymy hybrydowe turbosprężarki z nowymi, innymi wirnikami. Oryginalne już nic więcej nie wydmuchają. W planach jest też zmiana na nowy układ hamulcowy z AMG GT S, bo seria już ma problem z wyhamowaniem tego auta. Teraz pracuje nad dopasowaniem zwrotnic, bo zaciski są inaczej montowane. Nowe końcówki z carbonu zrobi MG Motorsport i będą wykonane pod indywidualne zamówienie. Wydech mam już przygotowany.

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

M: Na jakich imprezach w tym roku będzie można Cię zobaczyć?

AMG C 43 zaliczył już pierwszą imprezę jako otwarcie sezonu 2K18 Mitsu Streets wraz z Proud Riders i zdobył I miejsce w kategorii Najlepsze wnętrze.

Następnie w planach mam Profi Auto Katowice, Worthersee 2018, Targi motoryzacyjne Sosnowiec i największa impreza w Polsce, organizowana przez Brabusa i Mansory (tutaj pojawią się auta z GUMBALL 3000). Planuje także Raceism. Będzie grubo!

amg-c43-majcher-team

amg-c43-majcher-team

M: Widzę logo 200+ TEAM., czy mógłbyś mi coś więcej o tym opowiedzieć? 

Dołączyłem do 200+ TEAM. w 2017 roku jak samochód już był po Stage1. Ale w dalszym ciągu był przysłowiowym barankiem, który nie robił większego wrażenia.

To właśnie ta grupa mnie zainspirowała do dalszych modyfikacji aż C43 AMG by Majcher-TEAM stał się flagowym modelem 200+ TEAM.

amg-c43-majcher-team

C43 AMG by Majcher-TEAM na zlocie 2K18 Mitsu Streets (fot. C43 AMG by Majcher-TEAM)

Paweł, dziękuje za spotkanie! Świetna fura. Na pewno spotkamy się jeszcze na niejednej imprezie w tym roku!

Fanpage Pawła: C43 AMG by Majcher-TEAM

Współpraca: Mercedes-Benz Grupa Wróbel