Model Mercedes-AMG GT przeszedł właśnie facelifting. Wraz z faceliftingiem do palety czterech obecnych modeli dołącza najszybszy, najbardziej wyczynowy AMG GT R PRO. Po faceliftingu zmiany są w wewnątrz i na zewnątrz. Modele Coupe i Roadster zaczerpną wiele elementów od swojego większego brata AMG GT 4 Fastback.

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

Zobacz nasz Drive z AMG GT R

AMG GT po faceliftingu tworzy całość z AMG GT 4 Fastback

AMG GT 4 Fastback jest 4-drzwiowym Coupe, całkowicie nowym modelem z Mercedes-AMG. Konkurencyjne dla Panamery AMG wprowadziło świeży powiew w gamę modeli AMG GT, między innymi: telematykę z wyświetlaczem zamiast zegarów, całkowicie nową kierownicę (dostępną także w AMG C 63 po faceliftingu). Wraz z nowymi gadżetami AMG GT 4 Fastback wyznaczyło trend dla dwudrzwiowych braci, za którym właśnie podążają.

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

Pierwsze co rzuca się w oczy na zewnątrz to nowe lampy przednie. Podwójnie zagięte światła dzienne kojarzą się z czterodrzwiowym większym modelem. Oprócz tego pojawią się nowe światła do jazdy w nocy LED High Performance.

Z tyłu także pojawią się nowe światła ale już nie tak rewolucyjne. Co innego można powiedzieć o dyfuzorze zderzaka wraz z końcówkami. Ten także będzie podobny do GT 4, a modele GT od GTS i GT C będzie można rozróżnić przez inne końcówki układu wydechowego. W modelu 2019 AMG GT R będzie miał ten sam zderzak i układ wydechowy co w 2018.

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

Zobacz AMG GT 4

Przy okazji faceliftingu pojawią się nowe, lżejsze obręcze kół i zmodyfikowana boczna listwa osłaniająca próg nadająca jeszcze większej dynamiki w wyglądzie tego samochodu.

Do nowej kierowcy dołącza funkcja zmiany nastaw samochodu Agility Control, która już się tak więcej nie nazywa. AMG Dynamics zawiera cztery „programy jazdy”, charakterystyki układu jezdnego o następujących nazwach: Basic, Advanced, Pro i Master, które w dużym uproszczeniu są adekwatne z Comfort, Sport i Sport+ z modeli Mercedes-Benz. Program Master będzie niedostępny dla podstawowego modelu AMG GT i jest odpowiednikiem funkcji Race.

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

AMG GT R PRO o 3,3 s szybszy od GT R

To limitowana wersja AMG GT R projektowana na tor. Wzorowana na modelach AMG GT3 i AMG GT4 (tym razem GT4 od klasy FIA GT4) przenosi jeszcze więcej z wyczynowych samochodów sportowych na drogi. Chociaż maksymalny potencjał wykazuje ten samochód na torze, GT R PRO został ulepszy w zakresie zawieszenia, zmniejszonej wagi, aerodynamiki oraz wyglądzie. Ma tyle samo mocy co GT R.

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

Zawieszenie: nowe, gwintowane zawieszenie (w stosunku do AMG GT R) oprócz regulacji wysokości posiada regulację sztywności amortyzatorów w obu kierunkach niezależnie. Nowe stabilizatory mają regulację sztywności i są zrobione z nowych materiałów: przedni jest z włókna węglowego. GT R PRO w tylnym zawieszeniu posiada specjalne tuleje, które pozwalają na zmianę wysokości zawieszenia bez zmiany w nastawach geometrii. To oznacza też, że w zakrętach tylne koła nie zmieniają swojego pochylenia i zbieżności.

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

Na wagę wpływa nowa płyta podwozia z tyłu wykonana tak jak stabilizator osi przedniej z włókna węglowego. Silnik i skrzynia biegów zamontowane są na nowych mocowaniach. Standardowy układ hamulcowy o zmniejszonej masie posiada ceramiczne tarcze, które widać przez nowe, lżejsze obręcze kół.

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

mercedes-amg-gt-gt-r-pro-new-2019

Aerodynamika została poprawiona przez nowy spojler przedni, sloty powietrza w przednim i tylnym zderzaku i system Airpanel – aktywna regulacja aerodynamiki podwozia. Spojlery opcjonalnie występują w pakiecie Carbon i są wykończone lakierem bezbarwnym.