C 55 AMG to czwarta generacja najszybszej C-klasy. W 2004 roku był to jedyny samochód w tej klasie z silnikiem V8. Wymierzał działo prosto w 6-cylindrowe BMW M3 i Audi RS4. Tak jak w przypadku poprzedniej generacji (W202), nowe C 55 musiało mieć zmodyfikowaną karoserię. Komora silnika została wydłużona i poszerzona, żeby pomieścić 367-konny silnik. Dlatego przód C 55 jest bardzo nietypowy i bardzo przypominający CLK. Sam silnik pochodził z E 55 poprzedniej generacji i AMG zmodyfikowało go raz jeszcze dodając do niego dodatkowe 15 KM.

bartek-c55-amg-japan-w203

bartek-c55-amg-japan-w203

bartek-c55-amg-japan-w203

M: Bartek, Twoje C 55 jest w obłędnym stanie. Ma bardzo mały przebieg i wygląda na bardzo zadbane.

Japonia to specyficzny kraj, w którym stojący w garażu samochód jest w większym stopniu świadectwem wysokiego statusu materialnego niż jeżdżący. Fani motoryzacji powinni być komuś za taki stan rzeczy wdzięczni, bo tylko w Japonii można znaleźć tyle ciekawych, nieprodukowanych już aut, które wyglądają jakby opuściły salon kilka miesięcy wcześniej. Jednym z przykładów jest właśnie moja 14-letnia C 55 AMG, którą kupiłem z przebiegiem 59 tys. km. Oczywiście tania nie była ale i tak kosztowała ułamek ceny obecnej generacji C-klasy AMG.

Zobacz jak wygląda 190 D z przebiegiem 3500 km

M: Musiałeś wykonać jakieś naprawy po przyjeździe z Japonii?

Mały przebieg oznacza, że auto nie było zbyt często użytkowane. Ma wiele oczywistych zalet, ale też kilka wad. Dlatego wszystkie gumowe elementy powoli odmawiały posłuszeństwa. Opony musiałem wymienić od razu. Następnie uszczelki pod pokrywami zaworów. A teraz jeden simmering. Poza tym auto jest w świetnym stanie i w takim staram się je utrzymać, nie oszczędzając na elementach eksploatacyjnych.

bartek-c55-amg-japan-w203

bartek-c55-amg-japan-w203

bartek-c55-amg-japan-w203

M: Czy dzisiaj eksploatacja C 55 AMG jest droga?

No cóż. Obiektywnie trochę kosztuje ale przyjemność jazdy to rekompensuje.

M: W samochodzie wykonałeś jakieś modyfikacje?

Chodziło mi po głowie uwolnienie wydechu ale brak dedykowanych rozwiązań spowodował, że się na to nie zdecydowałem. Bardzo podoba mi się jak brzmi C 63 ale chyba dla mojego silnika jest to nieosiągalne. Poza tym zdaje sobie sprawę, że w przypadku tego auta każda modyfikacja mocno wpływa na wartość samochodu.

bartek-c55-amg-japan-w203

M: Jak wyglądał rynek takich samochodów w momencie gdy go szukałeś?

Wtedy na naszym rynku dostępny był tylko jeden egzemplarz że Stanów ale z dwukrotnie większym przebiegiem. Potem pojawił się ten wóz z Japonii i wiedziałem, że to będzie strzał w dziesiątkę.

M: Rozumiem. Próbowałeś czegoś innego? BMW M3? Audi RS4?

Audi to nie moja bajka ale na M3 na pewno kiedyś zapoluję. Może wtedy będę miał jakieś porównanie. Wcześniej miałem m. in. Mazdę RX8 wyposażoną w silnik rotacyjny, który notabene zużywał podobne ilości paliwa co V8 AMG 🙂

bartek-c55-amg-japan-w203

bartek-c55-amg-japan-w203

M: Co najbardziej podoba Ci się w Twoim samochodzie?

Na pewno silnik, który sprawia wrażenie niewzruszonego masą ani oporem powietrza przy większych prędkościach. C 55, jako całość, to maszyna o bardziej radykalnym charakterze niż może się wydawać po – ulubionej przez taksówkarzy i emerytowanych prezesach – marce. Każda jazda może być angażująca i emocjonująca jeśli tylko głębiej naciśnie się pedał gazu.

Zobacz jak wygląda kolekcja Classic Remise Berlin

M: A co podoba Ci się w nim najmniej?

Pomimo dużej mocy i dobrego stanu to momentami chciałbym mieć w tym samochodzie mechaniczną szperę – tego Mercedes od BMW mógłby się nauczyć.

bartek-c55-amg-japan-w203

bartek-c55-amg-japan-w203

bartek-c55-amg-japan-w203

M: Teraz jest wystawiony na sprzedaż – ta jedyna wada Cię do tego skłoniła?

Wolnossące V8 to zawsze było moje wielkie marzenie, które spełniłem. Chciałbym teraz wesprzeć ukochaną w rozwijaniu jej firmy Juicy a wymaga to zainwestowania nowych środków.

M: Dzięki Bartosz za przejażdżkę!

Link do Juicy

Link do ogłoszenia sprzedaży KLIK

bartek-c55-amg-japan-w203