Najbardziej prestiżowa wystawa motoryzacyjna w Europie będzie miała swoją 87. edycję. Mercedes przedstawi na niej kilka zapowiadanych wcześniej samochodów. Znajdzie się też model, którego szczegółów nie zdradzono do tej pory. Ale po kolei.

GLA po faceliftingu

Produkowany od 2013 roku model GLA jest reprezentantem najmniejszych SUVów w gamie. Zbudowany na platformie NGCC jest bliźniaczy do klasy A i CLA.  Teraz po modernizacji będzie mógł współdzielić najnowsze rozwiązania ze swoimi braćmi.

GLA w swoim segmencie posiada najbogatsze wyposażenie dodatkowe spośród wszystkich marek, posiada także najbogatszą paletę silnikową do której dołącza nowy model GLA 220 4Matic z turbo benzynowym silnikiem o mocy 184 koni mechanicznych – wypełniający lukę między 156 konnym GLA 200 a 211 konnym GLA 250. Dla przypomnienia warto dodać, że GLA 180 d to najoszczędniejszy w teście NEDC pojazd tego segmentu.

Na zewnątrz zmieni się wygląd zderzaków i reflektorów. Lifting doda także nową paletę obręczy kół oraz nowy lakier metalizowany „beż kanionu”. Wraz z modyfikacją przodu pojazdu z oferty znikną opcjonalne reflektory ksenonowe na rzecz reflektorów LED High Performance co spowoduje, że w całym pojeździe nie będzie ani jednej tradycyjnej żarówki. Nowy pakiet Night zamieni nam obręcze kół, wloty powietrza w zderzaku oraz  atrapę chłodnicy, relingi dachowe, dyfuzor zderzaka tylnego oraz obudowy lusterek na takie wykończone w czarnym połysku.

Wewnątrz zmieni się kilka rzeczy: nowy wyświetlacz telematyki na desce rozdzielczej będzie miał 8” będzie nieco zgrabniejszy, pojawi się kilka nowych chromowanych detali podkreślających przyporządkowanie do segmentu SUV, np. przyciski elektrycznych foteli będą całe chromowane jak w przypadku GLE. Zmienione zostaną także wzory i materiały tapicerek. W przypadku modeli AMG będzie można zamówić zupełnie nowe wzory elementów dekoracyjnych. Zegary także zostały odświeżone i teraz mają nową czcionkę z czerwonymi wskazówkami.

GLA jest jedynym samochodem w segmencie małych SUVów w którym będzie można zamówić kamerę 360° monitorującą otoczenie pojazdu przy manewrowaniu. Do wyposażenia opcjonalnego dołączył także pakiet bezkluczykowego otwierania Hands-free Access znany z wyższych modeli.

Modele zbudowane na platformie NGCC: klasa A, CLA, GLA to najlepiej sprzedające się modele AMG w historii. AMG postanowiło świętować to razem z nami wprowadzając limitowaną edycję Yellow Night Edition, gdzie oprócz wyposażenia AMG skrzyżowanego z pakietem Night dostajemy kilka żółtych akcentów podkreślających dynamikę nowych modeli. Edycja startuje z modelem GLA na początek.

E-klasa w coupe oraz kabriolet

O nowej klasie E w wersji Coupe już pisaliśmy. Ale Mercedes zarzeka się, że pokaże nam to nadwozie w wersji bez dachu.

W stosunku do poprzednika Coupe urośnie. I w mocy, z powodu nowej gamy silników, ale także w wymiarach zewnętrznych i wewnętrznych o średnio kilka centymetrów. To spora różnica zwiększająca komfort pasażerów zwłaszcza z tyłu, gdzie różnica to aż 7 centymetrów na nogi.

Coupe ruszy do sprzedaży z podstawowym silnikiem benzynowym o mocy 184 koni mechanicznych w modelu E 200, ale oprócz tego będzie E 300, E 400 4Matic, a także wysokoprężny E 220 d o mocy 194 KM.

E 63 4Matic+ oraz E 63 S 4Matic+ w wersji kombi

O tym najszybszym kombi Mercedesa już pisaliśmy tutaj. 612 koni mechanicznych i 3,5 sekundy do 100 km/h to najlepszy wynik w klasie. Zaraz obok tego samochodu na targach powinniśmy zobaczyć wersję All-Terrain, o której możesz poczytać tutaj.

Najbardziej ekskluzywna G-klasa albo najbardziej terenowy Maybach

O tym samochodzie było bardzo głośno: najpierw wyciekł film pokazujący nowego Mercedes-Maybach G650 choć nikt o nim wcześniej nie mówił, potem wyciekły szczegółowe dane na portalu Mercedes-Fans a ostatecznie Mercedes potwierdził wszystkie te szczegóły i w ten sposób zobaczymy nową G650 na targach w Genewie. Tutaj i tutaj możesz dowiedzieć się więcej o tym modelu.

Limitowane edycje różnych klas

Na wiosnę mają ruszyć limitowane edycje roadsterów SL i SLC, o których także już pisaliśmy. Modele mają zwrócić na siebie uwagę w porze roku, w której myślimy o ściągnięciu z dachu. SL designo Edition w najbardziej luksusowej formie oraz SLC RedArt Edition dla tych, którzy pragną więcej sportowych wrażeń.

W palecie samochodów Smart także pojawi się coś specjalnego. Niestety dowiemy się o tym za niespełna miesiąc.

Nowa klasa X

Nowa klasa X to klasa, która ma wypełnić kolejną lukę w ofercie samochodów Mercedesa. Premiera konceptu miała miejsce kilka miesięcy temu.

Dzięki ścisłej kooperacji z Renault powstał Citan, najmniejszy samochód dostawczy w ofercie. Technika Smarta także ma dużo wspólnego z nowym Twingo. Można się spodziewać, że nowa klasa X będzie miała coś wspólnego z koncernem z Francji. Niestety oficjalnych informacji żadnych nie ma, a w Internecie grasują jedynie zdjęcia pick-upów z charakterystycznym grillem przesłoniętym kamuflażem.

Na resztę informacji pozostaje nam tylko czekać.