Zbliża się kolejna, najbardziej prestiżowa wystawa motoryzacyjna w Europie: Geneva Motor Show 2018. To będzie jej 88. edycja. Na jej łamach pojawi się kilka nowych modeli oraz edycji specjalnych, o których nie sposób nie wspomnieć. Bowiem Mercedes chwali się nimi od jakiegoś czasu. Jednak jeden model pozostaje wciąż w ukryciu. Po kolei…
Mercedes stawia na rozwiązania elektryczne. Musi się w końcu uwinąć. Obiecał, że w 2022 roku w palecie modeli będzie przynajmniej kilka elektrycznych samochodów. Dlatego na wystawie w Genewie pojawią się dwa nowe modele z elektrycznym lub hybrydowym napędem.
EQC po ostatnich szlifach
Oparty na technice GLC model EQC to w 100% elektryczny SUV. EQC ma być pierwszym seryjnie produkowanym modelem z serii Generation EQ. Będzie występować kilka wariantów mocy. Najmocniejszy osiągnie ponad 300 kW mocy, przyspieszenie do 100 km/h poniżej 5 sekund oraz ponad 500 km zasięgu na jednym ładowaniu. Później obok niego można się spodziewać takich samochodów jak EQA (elektryczna A-klasa), EQE i EQS (elektryczne limuzyny E i S-klasy).
Zobacz jak Mercedes sprawdza elektryki zimą
Rywal Panamery
Mercedes-AMG GT Coupe w wersji czterodrzwiowej to kolejny, całkowicie zaprojektowany przez AMG, samochód. Za to pierwszy w historii tej marki, który będzie miał czworo drzwi. Chociaż można pomyśleć, że to po prostu AMG CLS 63, jego nadwozie będzie zupełnie inne. Ponadto będzie posiadał 4-litrowy silnik V8 o mocy od 600 KM w wersji spalinowej do 816 KM w wersji hybrydowej o nazwie EQ Power+. Dla mniej wybrednych powstanie 460-konna wersja z rzędowym 3-litrowym silnikiem właśnie z CLS 53. Porsche: będziesz miał co robić!
Zobacz jak AMG GT4 kształtowało się rok temu
V8 także w klasycznym SUVie
Mercedes-AMG przedstawi także Nową klasę G z silnikiem AMG M177. Nowa AMG G 63 będzie posiadać 585 KM, zmieniony rozdział momentu obrotowego na osie z 50:50 do 40:60 oraz zawieszenie AMG Ride Control oparte na powietrznych miechach.
258-konny pick-up
Do palety jedynego pick-upa Mercedesa dołącza nowa jednostka napędowa X 350 d 4Matic. Zgodnie z obietnicą zostanie zainstalowany tam wysokoprężny silnik V6 o mocy 258 KM i 550 Nm. Nowa X 350 d przyspieszy do 100 km/h w 7,9 sekundy. Będzie to pierwszy i jedyny wariant z X-klasy całkowicie niemieckim układem napędowym 4Matic z 7-biegową automatyczną skrzynią 7G-Tronic.
Zobacz: X-klasa po premierze w Kapsztadzie
Nowa C-klasa po faceliftingu
Facelifting C-klasy to przyporządkowanie modelu do reszty gamy. Pojawi się nowa telematyka, całkowicie nowe silniki. Wizualnie zmieni się przód – a dzięki temu pojawią się bardzo dobre reflektory Multibeam z funkcją Ultra Range. Obok podstawowych modeli będzie także AMG C 43 z grillem Panamericana i poczwórnym wydechem w tylnym zderzaku – analogicznym do CLS 53 – z okrągłymi końcówkami.
Więcej o C-klasie po faceliftingu przeczytasz tutaj
Maybach jeszcze bardziej klasyczny
Podwójne malowanie, grill z pionowymi poprzeczkami czy podwójne lakierowanie ręczne to nie wszystkie najważniejsze nowe opcje wyposażenia Mercedes-Maybach S-klasy. Ten najbardziej ekskluzywny sedan w gamie także na tej wystawie będzie miał swoją premierę.
Przeczytaj czym się różni Maybach S-klasa po drugim faceliftingu
CLA Shooting Brake Night Edition
Obok najnowszej A-klasy 2018 W177, Mercedes przedstawi limitowaną edycję sportowego kompakta w najbardziej praktycznej wersji. CLA 200 Shooting Brake w pakiecie za około 10 tys. zł będzie posiadać dodatkowo pakiet wizualny AMG, reflektory LED, pakiet Night czy 18-calowe aluminiowe felgi. Specjalnie do tej edycji pojawią się tapicerki z białą nicią.
Coupe i kabriolet jeszcze bardziej ekskluzywne
W klasie S Maybach to nie jedyna nowość. Dla Coupe i kabrioletu pojawi się bardzo ekskluzywny pakiet wyposażenia Exclusive Edition. W skład jego wchodzą lampy z kryształkami Svarovskiego, dwie kompozycje kolorystyczne (widoczne na zdjęciu), 20-calowe obręcze kół ze specjalnym malowaniem, wyselekcjonowane drewno czy pakiet nagłośnienia Burmester. Pakiet będzie dostępny dla wszystkich wariantów mocy.
Te modele są SLICZNE. Nareszcie po latach Mercedes to znów Mercedes. Osiągnęliście coś takiego, tymi projektami i perfekcją wykonania, ze nawet gdyby zdjąć wszędzie gwiazdy
i tak byłoby wiadomo czym się jedzie. B R A W O dla konstruktorów i całego personelu MB !!! Jestem niezmiernie ciekaw tej techniki w tych autach. Chyba znów poszliście dalej niż przechwalająca się konkurencja. Może będzie mi dane to sprawdzić ! Znów stają się zasadne 2 hasła: – „Tylko Mercedes jest Mercedes” i ” Jedyną alternatywą dla Mercedesa jest Mercedes Kombi”. Byłem i jestem fanem marki MB. Łódź 15-05-2018