Marcin (Hoski) to mój kolejny gość z Mercedes Poznań Club. Z Marcinem znamy się od prawie dwóch lat, a w przeciągu naszej znajomości Marcin pokazał mi kilka swoich Mercedesów – w tym kilka E-klas w Dieslu z różnych generacji. Marcin wydaje się być wielkim fanem Diesli i ich modyfikacji. Teraz Marcin jeździ bardzo charakterystycznie zmodyfikowanym E 350 CDI z 2012 roku. Chociaż – jak to każdy projekt – zawsze jest w fazie ciągłych zmian – to zapytałem Marcina o kilka rzeczy.

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered-2

Zobacz CLS 320 CDI Norberta z MPC

Mercmag: Marcin opowiedz nam od początku, jak to się wszystko z Mercedesami zaczęło?

Michał przede wszystkim dziękuje za zaproszenie. 🙂

Moja sympatia do marki zaczęła się w miarę prosty sposób. Może to wyda się banalne, ale jest takie powiedzenie: „Jak raz przejedziesz się Mercedesem, to nie będziesz chciał mieć nic innego”. W moim przypadku to zadziałało. Był rok 2003 i podczas jedngo z wyjazdów za granicę po samochody przypadło mi wracać 190tką (W201).

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered-13

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered-12

M: Jaki był Twój pierwszy Mercedes i dlaczego postanowiłeś zostać przy marce?

Byłem wtedy pod takim wrażeniem, że dogadałem się z moim ówczesnym pracodawcą i samochód został w moich rękach. I taki był mój pierwszy Mercedes. W201 190 E z 2-litrowym silnikiem, w wersji Primavera. Już wtedy miałem jakaś ochotę, żeby go spersonalizować. Były niskie sprężyny H&R, obręcze AMG Monoblock 17″. Zmieniłem skrzynie na 5-biegową, dołożyłem elektryczne szyby, długą konsolę od Evo 1. Później przyciemniłem szybki i zrobiłem wydech à la Brabus. Wiesz, takie dwie podcięte rury pod skos. Byłem w liceum, wtedy były inne czasy. Nauczycielka matematyki mnie nie lubiła, bo jeździła Polo 6N w Harlekinie a ja się woziłem Mercedesem 🙂 Strasznie mnie gnębiła, haha.

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

I tak jakoś zostałem z Mercedesem, zawsze imponowały mi rozwiązania techniczne, komfort podróżowania, bogate opcje wyposażenia… Jest w tych samochodach coś, co powoduje, że chętnie wsiadam za ich kierownicę.

M: E 350 CDI 4Matic to który Twój Mercedes?

E 350 to mój 15 Mercedes. Jak teraz na to patrzę, to przeszedłem przez dużo segmentów; małe i średnie sedany, limuzyny, Coupe, miałem roadstera (R129) i było też mocne E 55 AMG (W211). Większość z nich to były benzyny, a od mniej więcej pięciu lat mam same Diesle.

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered
mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

Zaczęło się od pierwszego 2.2 CDI, w którym trochę podłubałem, i tak mnie to wciągnęło, że dzisiaj mam na koncie kilka mocnych modyfikacji. Oczywiście nie obyło się bez spektakularnych awarii, ale cóż… taki „sport”. Teraz już wiem ile wytrzymują określone Diesle i skrzynie Mercedesa 🙂

M: Co Ci się w Twoim samochodzie najbardziej podoba?

Na tą chwilę Klasa E najbardziej mi odpowiada pod względem wielkości, komfortu, a W212 pasuje w mój gust wizualnie: na zewnątrz jak i w środku.

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

Jeden z moich kolegów ma czarne W212. Widywałem jego auto regularnie u siebie w pracy i po którymś razie stwierdziłem, że będzie mi pasował. Tak zaczęły się poszukiwania i trafiłem na mój egzemplarz. Pasował mi kolor lakieru, wnętrze, wyposażenie, silnik i napęd 4Matic. Ale nie byłbym sobą gdybym nie dołożył czegoś od siebie.

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

M: Jakie modyfikacje wykonałeś w samochodzie?

4Matic stał zdecydowanie za wysoko więc zmieniłem zawieszenie. Potem założyłem felgi 18″ – czarne. 😉 Samochód fabrycznie nie posiadał pakietu AMG więc go dodałem. Zmieniłem tylne lampy, na wersję od faceliftingu. Z przodu przednie lampy są oklejone. Potem zacząłem modyfikacje mechaniczne: wzmocniłem sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni biegów, zrobiłem mapę do silnika i na końcu prac zadbałem o lakier. Mam do niego komplet hamulców od CL 600 V12 Biturbo (C216) – czekają na montaż, ale brakuje mi czasu. Mechanicznie nie zmieniałem zbyt wiele bo nauczyłem się że przy pewnej wartości pojazdu i potem przy ewentualnej sprzedaży, nie każdy docenia takie modyfikacje. Czasami ciężko już wrócić do stanu fabrycznego.

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

M: Czy to jest samochód, którego używasz na codzień?

Nie. Na codzień jeżdzę samochodami „do zabawy” i aktualnie jest to E 320 CDI (W210). W tym samochodzie zamontowałem turbosprężarkę własnej produkcji, duży intercooler, pompa CR od 400 CDI. Generalnie cały układ paliwowy wraz z wtryskiwaczami jest zmieniony, inny kolektor ssący, przerobiony wydech, wzmocniona skrzynia biegów. Zrobiłem mapę i moje zardzewaiałe „oko” ma ponad 300 koni i bardzo żwawo goni za E350, które przecież też jest po zmianie softu 🙂

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

M: Gdzie można zobaczyć Twój samochód?

Staram się jeździć E 350 CDI jak najczęściej. Jak tylko mogę to wybieram się na spot Mercedes Poznań Club, Śniadanie & Gablota. Niestety przez ostatnie pare miesięcy jest tego coraz mniej. Mam długie godziny pracy i małą ilość czasu wolnego. Ale obiecałem sobie, że wrócę do dawnego porządku.

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

M: Zostajesz przy tym samochodzie czy planujesz go zmienić?

Mam nadzieję, że do tego czasu nie wpadnie mi do głowy kolejny pomysł na zmianę auta. Mimo że bardzo lubię swoją E-klasę, to coś mnie ciągnie w kierunku CLSa (C218). Nie napalam się na auta, bo czasami można „wtopić”, ale wyznaje zasadę, że gdzieś czeka na mnie lepszy Mercedes, muszę go tylko znaleźć.

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

mercmag-hoski-e-350-cdi-w212-black-lowered

M: Marcin bardzo dziękuje za spotkanie i do zobaczenia na spocie!