Tym razem trafiło do nas najmniejsze Coupe z gamy Mercedesa. „Najmniejsze” w tym przypadku wcale nie oznacza małe. C 200 Coupe – bo o nim mowa – zdecydowanie urósł względem poprzednika. Dzięki uprzejmości Mercedes-Benz MB Motors Piaseczno miałem okazję przetestować egzemplarz przed faceliftingiem w wersji z napędem na 4 koła.

Pierwszy kontakt

Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, a C 200 Coupe udało się to bez wątpienia. Smukła, dynamiczna sylwetka z nisko poprowadzoną linią dachu podkreśla sportowy charakter auta. Moje odczucia są bardzo pozytywne: jakość wykonania i ergonomia wnętrza jest na wysokim poziomie. Do dyspozycji miałem nagłośnienie firmy Burmester, które gra świetnie. Nasz testowy samochód wyposażony był w kompletny pakiet stylistyczny AMG. Dzięki niemu Coupe nabrało jeszcze większych sportowych aspiracji.

mercmag_c-200-coupe-mb-motors-1

Bardzo modny, w ostatnim czasie, biały lakier podkreślał wszystkie jego przetłoczenia. Czarne wnętrze z ciemną podsufitką i ściętą u dołu kierownica oraz wysokie, skórzano-alkantarowe fotele także nadają sportowego charakteru. Linia szyb poprowadzona jest wysoko, dzięki czemu całe wnętrze sprawia wrażenie przytulnego i z dużą ilością miejsca.

mercmag_c-200-coupe-mb-motors-1

mercmag_c-200-coupe-mb-motors-1

W aucie, od pierwszych przejechanych metrów poczułem się jakbym użytkował go od miesiąca, wszystko na swoim miejscu, intuicyjnie.

Zobacz Drive GLC 250 Coupe

Sportowe aspiracje w przyjaznym wydaniu

C200 4 MATIC to nazwa którą znajdziemy na tylnej klapie. Dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 184 koni i 300 Nm to podstawowa jednostka napędowa. Dziewięciostopniowa skrzynia biegów pracuje świetnie. Z poziomu kierowcy do dyspozycji jest Agility Control z funkcjami: Eco, Comfort, Sport, Sport+ i Individual – które w kilka sekund zmieniają odczucia za kierownicą.

mercmag_c-200-coupe-mb-motors-1

mercmag_c-200-coupe-mb-motors-1

Samochód odebrałem w deszczowy dzień. To była doskonała okazja, żeby sprawdzić działanie napędu na obie osie. Dynamiczny start spod świateł nawet w trybie Sport+, nie robi na samochodzie wrażenia.  Podczas dwóch dni jazd testowych, również dynamicznych, samochód cały czas wykazywał bardzo neutralny sposób prowadzenia. Pokuszę się o stwierdzenie, że zapewnia stabilność jazdy w każdych warunkach.

mercmag_c-200-coupe-mb-motors-1

mercmag_c-200-coupe-mb-motors-1

Prowadzenie zasługuje na duży plus. C 200 Coupe odebrałem z salonu Mercedes-Benz MB Motors w Piasecznie, skąd wracałem do Łodzi. Autostrada była dość pusta, co dało możliwości sprawdzenia auta w nieco większym tempie. Po zjechaniu z autostrady kolejne zaskoczenie, maksymalny moment obrotowy dostępny jest miedzy 1200-4000 obrotów, dzięki czemu wyprzedzanie nie stanowi najmniejszego problemu. W Łodzi przejeździłem następne 100 km.

Samochód kompletny?

Tak, zdecydowanie. C 200 Coupe to dobry samochód do jazdy we dwójkę. Chociaż ma cztery miejsca dla pasażerów, to ci z tylnych miejsc nie będą rozpieszczani ilościa miejsca. Silnik pozwala zachować dynamikę jazdy i cieszyć się z niskiego spalania. W całym teście nie przekroczyłem 10l/100km, chociaż po mieście potrafi spalić kilka litrów więcej.

mercmag_c-200-coupe-mb-motors-1

W tym samochodzie wszystko jest spójne. Design i użyte materiały bardzo przypadły mi do gustu. Jeśli ktoś z was zastanawia się nad zakupem, warto poznać go osobiście. Na pewno nie będziecie rozczarowani.

Samochód: Mercedes-Benz MB Motors Piaseczno