Jeśli z jakiegoś powodu potrzebujesz, żeby Twoja luksusowa E-klasa w nadwoziu kombi miała nieco lepsze właściwości terenowe, a w zasadzie stała się czymś w rodzaju SUVa to wybierasz linię All-Terrain. Ale jeśli Twoje potrzeby są większe to wybierasz G-klasę. Albo G-klasę 4×42. Albo wybierasz to: E-klasa All-Terrain 4×42. Tak, E-klasę.

e klasa all-terrain 4x42

e klasa all-terrain 4x42

Ten koncepcyjny egzemplarz został zbudowany na bazie E400 All-Terrain. Ma 333 KM i 480 Nm. Skrzynię 9G-Tronic i fabryczny napęd 4Matic. Tylko za wyjątkiem układu jezdnego i kierowniczego. Ten został zapożyczony z różnych klas.

e klasa all-terrain 4x42

e klasa all-terrain 4x42

Koła są z R-klasy. Piasty są z Unimoga z portalową konstrukcją. Kolumny zawieszenia pożyczono od aktualnego GLE, żeby zachować fabryczne właściwości Airmatic All-Terraina. Oprócz tego zdecydowano, żeby z przodu i z tyłu zachować zawieszenie wielowahaczowe. Oczywiście już innej konstrukcji niż w oryginalnej W213. Za cały projekt odpowiedzialny jest Jürgen Eberle widoczny na ostatnim zdjęciu (Daimler Testing and Technology Centre w Immendingen, Niemcy).

e klasa all-terrain 4x42

e klasa all-terrain 4x42

 

e klasa all-terrain 4x42

Jak to jeździ i wygląda, możecie sprawdzić na filmach mobile.de oraz Autobild.de poniżej.