W Austrii powstał prototypowy egzemplarz elektrycznej Gelendy. Projekt został wykonany przez producenta systemów elektrycznych Kreisel.

G350d zamiast 3-litrowego Diesla posiada teraz dwie baterie o łącznej pojemności 80 kWh – jedną pod maską a drugą w miejscu zbiornika paliwa. Wykorzystano dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 360kW. Napęd oprócz silnika i skrzyni biegów pozostał niemal bez zmian. Wewnątrz i na zewnątrz nie ma żadnych kompromisów, użyteczność samochodu nie uległa zmianie – chwali się producent.

Samochód przy łącznej wadze 2,6 tony potrafi rozpędzić się do 100 km/h w czasie 5,6 sekundy. Baterie można ładować ładowarkami o mocy aż do 150kW – przez pierwsze 25 minut można naładować baterię do poziomu 80%.

Wewnątrz pojazdu zmodyfikowano zestaw zegarów. W miejscu obrotomierza umieszczono wskaźnik statusu napędu elektrycznego. Na blatach znalazło się także logo Kreisel.

Zasięg G-klasy Kreisel może wynosić aż 300 km. Pomimo aerodynamiki G-klasy prędkość maksymalna wynosi 186 km/h.

G-klasa została zaprezentowana przez Arnolda Schwarzeneggera w Ktizbuehel. W przyszłości aktor ma testować elektrycznego SUVa w Stanach Zjednoczonych.

 

foto: Kreisel