Teaser CLS 2018 mamy już za sobą. To będzie trzecia generacja tego modelu od 2003 roku. CLS to doskonały kompromis między S-klasą oraz E-klasą. W Klasie CLS zawsze pojawiały się najnowsze rozwiązania Mercedesa i także tutaj ich nie zabraknie. Magazyn autocar.co.uk miał okazję pojeździć przedprodukcyjnymi egzemplarzami, a także zrobić im kilka zdjęć.

autocar-co-uk-cls-first-ride

autocar-co-uk-cls-first-ride

autocar-co-uk-cls-first-ride

Oficjalnie CLS poznamy już za kilka dni. Zostanie zaprezentowany w Los Angeles Auto Show w dniach 1-10 grudnia. CLS będzie zbudowany na tej samej płycie podłogowej co E-klasa, ale od S-klasy weźmie to co najlepsze: nowe silniki oraz telematykę.

Linia CLS 2018 pozostaje nie zmieniona. Jest unikalna i sportowa. To czterodrzwiowe, trzybryłowe Coupe. Chociaż łatwo poznać elementy z różnych Mercedesów, zwłaszcza Klas E i S, to producent twierdzi, że CLS będzie „jak żaden inny Mercedes”. Najbardziej charakterystyczny wydaje się przód samochodu, w którym reflektory nie mają okrągło zarysowanych krawędzi. Z tyłu natomiast łatwo poznać linię S-klasy Coupe lecz z równo zakończoną szybą tylną. Ciekawe, czy dostępna będzie atrapa chłodnicy Panamericana?

autocar-co-uk-cls-first-ride

autocar-co-uk-cls-first-ride

autocar-co-uk-cls-first-ride

CLS 2018 będzie dostępny z paletą silnikową z S-klasy: 4-cylindrowy Diesel OM654 o mocy 244 KM, nowy 6-cylindrowy OM656 o mocy 285 KM i 340 KM; hybrydowe, benzynowe silniki będą miały moc od 365 KM do 435 KM w wersji AMG włącznie i 48-woltową instalację elektryczną.

Zawieszenie będzie pochodzić od E-klasy. Standardowo Agility Control z możliwością zmiany zawieszenia na Airmatic oraz – czego nie ma obecnie w E-klasie – Magic Body Control znany z S-klasy. Standardowo samochód będzie wyposażony w 18-calowe koła, a opcjonalnie może być wyposażony w 19- lub 20- calowe obręcze.

autocar-co-uk-cls-first-ride

autocar-co-uk-cls-first-ride

autocar-co-uk-cls-first-ride

Środek auta na pierwszy rzut oka przypomina obecną już na rynku E-klasę Coupe. Deska rozdzielcza jest niemal identyczna wraz z kratkami nawiewu przypominające turbiny. Tapicerka drzwi i foteli to będą charakterystyczne rzeczy dla CLSa. Telematyka jest wzięta z S-klasy. Nowością w trzeciej generacji CLSa jest kanapa: 3-osobowa, chociaż środkowe miejsce będzie raczej dla młodszych pasażerów.

cls-2018-autocar-co-uk-cls-first-ride-om-656

Samochód pojawi się oficjalnie za kilka dni na Los Angeles Auto Show, a w sprzedaży będzie od przyszłego roku.

Sprawdźcie także oficjalny teaser Mercedesa

foto: autocar.co.uk, daimler.com