Dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimlera, udostępnił w maju artykuł, w którym jest… jego selfie przy nowej Klasie A w kamuflażu. Wtedy jeszcze nie było wiadomo, co szczególnego będzie miała A-klasa W177, ale dzisiaj wiemy już więcej.

a-klasa w177 dr Dieter Zetsche

Kilka miesięcy temu, mogliśmy zobaczyć koncept A Sedan. Sedan to jeden z brakujących elementów układanki, a docelowo ma być modeli w gamie NGCC (platforma New Generation Compact Cars) modeli aż 8!

Tylko, że platforma dla W177 i pochodnych będzie nazywać się teraz MFA2 (Modular Front-wheel drive Architecture 2). Oprócz nowej nazwy zaoferuje duże zmiany w przedniej i tylnej części nadwozia. Zwiększone proporcje pozwolą na lepsze zagospodarowanie wnętrza samochodu, a masa pojazdu spadnie o przynajmniej 50 kg. Rozstaw kół zostanie zwiększony o około 20 mm.

a-klasa w177 x-tomi design

Prawdopodobnie na poszczególne rynki będzie dostępny hatchback ze zwiększonym rozstawem osi. Niestety nie ma w planach wprowadzenia 3-drzwiowego coupe – i musimy przyznać, że to nieco nas smuci.

Dostępne wyposażenie w W177 poszerzy się do obecnej generacji telematyki NTG, wyświetlacz Head-up z informacjami pokładowymi, kierownica z dotykową obsługą wyświetlaczy zestawu wskaźników i centralnego na desce rozdzielczej od telematyki.

a-klasa w177 mercmag

Współpraca z Renault spowoduje, że w nowej A-klasie W177 będą 4-cylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,2-litra i mocy od 109 do 163 KM. W modelu A 250 (Sport) będzie wciąż 2-litrowy turbodoładowany benzynowy silnik Mercedesa o zwiększonej mocy do 230 KM w stosunku do poprzednika.

W gamie silników Diesla pojawi się 2-litrowy silnik wysokoprężny (adekwatny do OM654) o mocy od 150 do 194 KM zamiast starego silnika OM651 o pojemności 2,1-litra w modelach A 200 d i A 220 d. Można się domyślać, że A 160 d i A 180 d będą posiadać silniki produkcji Renault o pojemności 1,5-litra.

a-klasa w177 mercmag mercedes-fans.de

Pojawi się model wypełniający lukę w obecnej generacji między A 250 Sport a A 45 AMG, lecz jego nazwa nie jest jeszcze znana. O tym modelu pisaliśmy już tutaj. Prawdopodobnie A32, A35, A36 lub A40 będzie posiadał 340 KM, o ponad 100KM mniej od nowego modelu A 50 AMG.

A 50 AMG będzie posiadał 476 KM generowane z 2-litrowego silnika benzynowego i kilkadziesiąt KM z silnika elektrycznego (dane nie są jeszcze znane) co ma pozwolić na przekroczenie 500 KM w trybie E-boost. W tym modelu będzie dostępna nowa 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd 4Matic.

foto: Daimler, X-Tomi Design, Mercedes-fans.de