W lutym tego roku ogłoszono, że Mercedes-Maybach S 560 przechodzi drugi facelifting. Zmiany miały dotyczyć wyposażenia i możliwości konfiguracji, palety kolorów oraz grilla. Atrapa jest teraz bardzo charakterystyczna i chociaż posiada pionowe żeberka, jak Panamericana w AMG GT, to w ogóle nie kojarzy się ze sportowym stylem. Zobaczcie jaki egzemplarz ma u siebie Duda-Cars w Poznaniu i podpowiem tylko, że to 1 z 2 takich w Polsce.

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-3

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-22

Obok Mercedes-Maybach S 560 stał najlepszy możliwy towarzysz: Brabus 800 S 63

Zobacz Grossera z kolekcji Duda-Cars na 10-leciu MPC

Podwójne lakierowanie

Duda-Cars zwykle nie przechwala się posiadaną kolekcją nowych samochodów. Poza tym większość z nich szybko trafia do klientów, więc samochody szybko znikają. W przypadku tego samochodu władze salonu zrobiły wyjątek dla Mercmag.pl. W piątek, po zamknięciu salonu wyjechaliśmy przed salon błyszczącym, nowiutkim Mercedes-Maybach S 560 w dwutonowym lakierowaniu. To 1 z 2 sztuk w Polsce ale nie „Maybachów” tylko „dwu-kolorowych Maybachów”. Jak twierdzą przedstawiciele salonu Duda-Cars, jest jeszcze 1 taki w naszym kraju.

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-11

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-11

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-11

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-10

Srebrno-czarne połączenie to 1 z 9 kombinacji oferowanych w obecnie sprzedawanym Mercedes-Maybach S. Co ważne, każdy taki lakier ma podwójną grubość, a druga warstwa lakieru bezbarwnego jest położona ręcznie. W opcji pojawiła się także pozycja podwójnej grubości lakieru także dla jedno-kolorowych Maybachów ale tylko w ciemnych odcieniach. Warto też wspomnieć o nowym grillu – inspirowanym prążkami na garniturze.

Srebrny czy czarny?

Zastanawiałem się, czy samochód jest fabrycznie srebrny i został w połowie przelakierowany na czarno, a może czarny, a w połowie przelakierowany na srebrno? Po otwarciu drzwi i maski zagadka szybko zostaje rozwiązana. Wszędzie tam, gdzie drugi kolor nie musi być widoczny, samochód został w oryginalnym lakierze. Rozwiewam waszą ciekawość: ten Maybach był na początku całkowicie srebrny, a później musiała zostać dolakierowana dolna część samochodu.

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-18

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-18

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-18

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-21

W środku, oprócz srebrnego lakieru, jest nowa tapicerka wnętrza. Brązowo-czarna skóra to także wyposażenie z nowej listy Mercedes-Maybach S. W porównaniu do zwykłej S-klasy atmosfera z przodu różni się nie wiele. Pojawiło się kilka logo Maybacha zamiast Mercedes-Benz. Z tyłu natomiast jest jeszcze więcej miejsca i wygody. Fotele z tyłu są w pełni elektryczne i bardzo mocno regulowane. Są wentylowane i podgrzewane – ale to już nikogo nie dziwi. Dla obu pasażerów z tyłu do dyspozycji jest telematyka z pilotem i słuchawkami, podnóżki i poduszki czy lodówka pomiędzy fotelami. Z pozycji pasażerów możemy kontrolować rolety i żaluzje z tyłu. Nie ma tylko ścianki z elektryczną szybą, którą można spotkać w Maybachu G 650 lub Pullmanie S.

Zobacz Maybacha G 650 z Duda-Cars

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-5

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-5

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-12

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-13

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-15

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-15

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-15

Moje wrażenia? Ten samochód na żywo nie jest 10/10, on wykracza poza skalę. Jest bardzo kontrowersyjny, ocieka przepychem. To mi się podoba. Może wydawać się tandetny, ale nikt nie przechodzi obok tego samochodu obojętnie. W końcu widać, że to Maybach, a nie S-klasa w Longu. Grill jest potężny i kojarzy się z poprzednimi Maybachami: Vision 6 czy Exelero. Dwutonowy lakier niesamowicie przypadł mi do gustu. A wam jak się podoba?

maybach-s560-twotone-limited-duda-cars-4