Do palety najmniejszego modelu Mercedesa dołącza nowa wersja silnikowa. Zmodyfikowany, 2-litrowy silnik z A 250 osiąga teraz 306 KM i 400 Nm momentu maksymalnego. Modyfikacje w Affalterbach przeprowadzono także w nadwoziu oraz wnętrzu pojazdu. Rozbudowany o spojlery pakiet AMG ma typową dla tych modeli atrapę chłodnicy z dwoma żeberkami. Mercedes-AMG A 35 jest pierwszym modelem AMG nowej A-klasy, ale nie będzie najmocniejszym.

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Zobacz nasz Drive: Nowa klasa A

306 KM z 2-litrowego benzyniaka

Słabszy model AMG A 35, (pozycjonowany poniżej przyszłego AMG A 45), wyposażony jest w silnik, którego konstrukcja jest podobna jak w A 45 poprzedniej generacji. Aluminiowa, 2-litrowa jednostka wyposażona jest w m. in. turbospreżarkę typu Twin-Scroll, system Camtronic czy piezoelektryczne wtryski benzyny. Te rozwiązania przyczyniły się do osiągnięcia 306 KM maksymalnej mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik dostępny jest tylko z dwusprzęgłową skrzynią AMG Speedshift DCT 7G. Producentowi udało się osiągnąć spalanie w teście NEDC na poziomie 7,4 l/100 km i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Wszystkie dobroci znane z AMG ten samochód może mieć. Należą do nich funkcje zawieszenia AMG Ride Control, fotele AMG Performance Seats, kierownica AMG z przyciskami Touch Control czy AMG Track Pace wbudowany w nowy system MBUX.

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Mercmag Nowa A-klasa AMG A 35

Zobacz nowy system MBUX

Samochód pojawi się na rynku w styczniu 2019.