Nowa G-klasa 2018: Mercedes właśnie przedstawił drugą generację G-klasy. Choć wcześniejsza przeszła kilka dużych faceliftingów, od W460 po W463, teraz możemy mówić o prawdziwej drugiej generacji. W464 pojawił się po 38 latach od premiery pierwszego modelu. Mercedes wsadził w Nową G-klasę to co najlepsze.

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

Z zewnątrz

Design G-klasy jest ikoną motoryzacji. To styl niezmieniony od lat. Teraz lekko zmodernizowane, kanciaste nadwozie doczekało się mocno zmienionego wnętrza i wprowadzenia dużych zmian w jakość jazdy: komfortu i dynamiki.

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

Charakterystyczne detale: klamki nadwozia, dźwięk zamykających się drzwi, listwy ochronne na bokach, koło zapasowe na tylnej klapie nie mogły ulec zmianie. To dotyczy także wystających kierunkowskazów na przednich błotnikach. W zasadzie na pierwszy rzut oka Nowa G-klasa 2018 nie różni się niczym od poprzedniej generacji.

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

Pomijając walory estetyczne, Mercedes twierdzi, że znacząco poprawiła się jakość wykonania. Zmniejszyły się szczeliny, a zderzaki i nadkola są teraz bardziej integralną częścią nadwozia – przez co nie wygadają już jakby były dołożone. Oprócz zwiększenia jakości zwiększyły się także wymiary: 53 mm dłuższa, aż 121 mm szersza od W463.

nowa-g-klasa-2018

Oddaj głos, która generacja G-klasy bardziej Ci się podoba

Wnętrze

Największe zmiany dotyczą wnętrza zaprezentowanego publice już pare tygodni temu. Dostosowane do najnowszych technologii, ma więcej miejsca dla pasażerów oraz dla ich rzeczy. Dużo elementów jest zapożyczonych z aktualnie produkowanej E-klasy, ale takie elementy jak guziki blokad mostów oraz uchwyt na desce rozdzielczej pozostały bez zmian – to niezbędne elementy ikony motoryzacji. Okrągłę, turbinowe nawiewu to nawiązanie do przednich świateł, a także CLS.

nowa-g-klasa-2018-w464-mercmag

Ulepszenia polegają na nowej, wielofunkcyjnej kierownicy opracowanej do współpracy z dwoma typami zegarów: analogowych i cyfrowych (wyświetlaczy). System telematyki ma gładziki dotykowe, hamulec postojowy jest teraz elektryczny, a wybierak zmiany biegów jest przy kierownicy – tak jak w nowych modelach. To pozwoliło na stworzenie dodatkowych schowków oraz umieszczenie na tunelu środkowym Touchpada z pokrętłem dla Audio lub Comand.

nowa-g-klasa-2018-w464-mercmag

Wydłużenie nadwozia o 53 mm przyczyniło się do wydłużenia rozstawu osi o 40 mm. Krytykowana G-klasa poprzedniej generacji za ilość miejsca z tyłu, w nowej generacji ma go znacznie więcej: aż 150 mm dla nóg pasażerów z tyłu i 38 mm dla nóg pasażerów z przodu. Oprócz tego, tylna kanapa ma teraz możliwość regulacji oparcia w 9 położeniach lub złożenia jej całkowicie. W pierwszym przypadku zwiększy komfort podróżowania znacząco. Co prawda, Mercedes nie podaje jak duża będzie bagażnik, ale można spodziewać się także wzrostu objętości – w stosunku do poprzednich 699 litrów.

nowa-g-klasa-2018-w464-mercmag

Każdy posiadacz G-klasy z kamerą cofania wie, co to znaczy cofać, gdy połową obrazu jest obudowa koła zapasowego. Dlatego w Nowej G-klasie przeniesiono ją pod koło zapasowe. Kamera cofania jest także wodoodporna. O kamerze 360 stopni na razie nie wspomniano – chociaż mogę się spodziewać, że będzie tak dobra jak w X-klasie, z dobrym widokiem tego co jest przed autem przy podjeżdżaniu pod górę.

Podwozie

Komfort kierowcy i pasażerów to nie tylko wnętrze i wyposażenie. Nowa G-klasa 2018 ma całkowicie nowe podwozie. Potwierdza się to, że „drabniasta” rama będzie aluminiowa, a do niej będzie zamontowane zupełnie nowe zawieszenie. Te, w połączeniu z nowym układem kierowniczym, pozwoli na precyzyjne kierowanie samochodem na drogach utwardzonych i w off-roadzie. Nowy układ kierowniczy to także nowa funkcja: asystent parkowania.

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

Podstawowym celem było zaprojektowanie nowej definicji jakości prowadzenia samochodu „on-road” i „off-road” mówi Dieter Zetsche

Z nową aluminiową ramą samochód będzie lżejszy o dokładnie 170 kg. Zawieszenie zostało zaprojektowane razem z AMG. Podniesienie prześwitu osi pozwoliło zwiększyć całkowity prześwit auta do 241 mm, czyli o 6 mm więcej niż w poprzedniej G-klasie. Poza tym maksymalna głębokość zanurzenia wynosi 70 cm (to o 10 cm więcej niż w W463).

G-mode

Agility Control pozwoli na wybór pięciu trybów jazdy:

  • Comfort,
  • Sport,
  • Individual,
  • Eco,
  • oraz G-mode.

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

G-mode jest trybem wyłącznie terenowym. Wykorzystuje blokady wszystkich trzech mostów oraz zmienia przełożenie na Low-Range. Zmienia się także charakterystyka skrzyni biegów oraz silnika.

Dostępna paleta silnikowa

Już w sierpniu można spodziewać się na drogach pierwszych G 63 AMG. Ten model będzie posiadać nowy 4-litrowy silnik V8, tak sam jak w modelach C 63 albo E 63 AMG. M 177 będzie miał 603 KM – to o 40 KM więcej niż w poprzedniej generacji.

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

Przewidywana cena tego modelu ma być minimalnie większa od W463 i ma wynosić (w przeliczeniu) około 600 tys. zł netto. G 63 AMG będzie można zakupić w pierwszych miesiącach w wersji First Edition za kwotę (w przeliczeniu) około 650 tys. zł.

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

Co ciekawe, najsłabszy model G 350 d pojawi się dopiero w 2019 roku na drogach. G 350 d zostanie wyposażony w OM 656, nowej generacji silnik wysokoprężny, z podwójnym doładowaniem i mocą 282 KM. W wyposażeniu AMG-Line będzie kosztować (w przeliczeniu) około 400 tys zł netto. Jeśli będzie można go kupić w tańszej linii stylizacyjnej, to można się spodziewać jeszcze niższej ceny za G-klasę.

nowa-g-klasa-2018

nowa-g-klasa-2018

Będzie także dostępny model G 500, jednak szczegóły tego modelu nie są jeszcze znane.

Update: G 500 będzie wyposażony w 4-litrowy silnik V8 o mocy 422 KM i 600 Nm momentu obrotowego.