Do premiery Nowej G-klasy 2018 odliczamy na palcach dwóch rąk. Oficjalna premiera odbędzie się na Detroit Auto Show już 15 stycznia. W między czasie Daimler wyciąga kilka faktów, które głównie dotyczą wyposażenia i danych technicznych.

nowa-g-klasa-schokl-austria

Sprostowanie

Należy się małe sprostowanie. Ponieważ informacje, które wcześniej wam zeserwowałem, były nieoficjalnymi danymi. Teraz wiemy już na pewno!

Nowa G-klasa 2018 (testowana przez 2000 km w górach Schokl) ma zawieszenie zaprojektowane w kooperacji z Mercedes G GmbH (czyli oddziałem z Graz opracowującym m. in. G-klasę i napędy 4Matic) a także Mercedes-AMG GmbH. Efektem tego jest wielowahaczowe zawieszenie osi przedniej (i tu powiedziałem prawdę) i tylne zależne (a tu skłamałem).

nowa-g-klasa-schokl-austria

nowa-g-klasa-schokl-austria

Precyzując: przednie zawieszenie będzie dwu-wahaczowe, natomiast z tyłu będzie klasycznie sztywna oś. Obie osie i mechanizm rozdzielczy będą miały elektronicznie sterowane blokady dyferencjałów z możliwością zablokowania aż do 100%. Dokładnie tak jak w poprzednim modelu (W463).

Co więcej

Co więcej, do aluminiowego podwozia nowej G-klasy (przypominającego „drabinę”) bezpośrednio zamontowano podzespoły zawieszenia i układu napędowego. (W obecnej generacji pojazdów osobowych i dostawczych montuje się ramy pomocnicze – przyspieszające produkcję i ułatwiające późniejsze naprawy).

nowa-g-klasa-schokl-austria

nowa-g-klasa-schokl-austria

W nowej G-klasie (W464) postawiono na właściwości jezdne. Priorytetem było poprawienie charakterystyki szybkiej jazdy na drogach utwardzonych i niezmniejszenie właściwości terenowych w stosunku do poprzednika. Bezpośrednie zamontowanie podzespołów i części do przekonstruowanego podwozia pozwoliło nie tylko na osiągnięcie zamierzonych właściwości na szosach, ale nawet zwiększenie parametrów terenowych nowego modelu. Już jestem ciekaw jazdy G 63 AMG – chyba, że znowu Mercedes nas zaskoczy jakimś hybrydowym modelem.

Więcej funkcji: G-mode

Potwierdza się to, że nowa G-klasa jest gotowa na przyjęcie wszystkich funkcji telematycznych oraz mocno przetestowanego wyposażenia poprawiającego komfort i bezpieczeństwo z innych Klas. Ale ikona G na wyświetlaczu to coś zupełnie nowego. G-mode, bo tak będzie się nazywać automatyczny tryb wykrywania jazdy terenowej, będzie wspomagać kierowcę zaraz po tym, gdy samochód zauważy, że jest wybrany tryb terenowy i załączona przynajmniej jedna blokada mostu.

nowa-g-klasa-schokl-austria

nowa-g-klasa-schokl-austria

Blokady mostu będą współpracować z 9-biegową skrzynią biegów 9G-Tronic oraz dwutrybową skrzynią rozdzielczą o przełożeniach High-Range (przełożenie 2,93) i Low-Range (1,00) z możliwością przełączenia ich w czasie jazdy aż do prędkości 70 km/h.

Do tego wszystkiego terenowego dołączy kamera 360 stopni, każda o rozdzielczości Full HD i niezależnie od wybranego trybu odtwarzania widoku, obrazy z kamery również są wyświetlane w rozdzielczości Full HD na 12,3″ wyświetlaczu Comand.

nowa-g-klasa-schokl-austria

nowa-g-klasa-schokl-austria