Tak jak w przypadku obecnego na rynku Vito, Nowy Sprinter 2018 oferuje teraz trzy wersje układu napędowego: tak jak w poprzedniku – tylnonapędowa wersja i 4×4 – oraz nowość – układ z napędem na oś przednią. Jeśli pomnożymy wszystko ze sobą to (aż ciężko uwierzyć), ale producent twierdzi, że daje to ponad 1700 konfiguracji Sprintera.

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

Po co ten przedni napęd?

O ile w przypadku Vito zdecydowano się na zastosowanie silników i skrzyń biegów produkcji Renault (w przypadku układów przednionapędowych), o tyle Sprinter posiada „stary” i dobry OM 651 (2,1-litra) wraz z nowymi skrzyniami biegów. Do dyspozycji są następujące warianty mocy: 114 KM, 143 KM i 177 KM – ten ostatni dostępny będzie tylko w zabudowie campera. Jest też nowa, 6-biegowa manualna skrzynia biegów oraz zupełnie nowy, klasyczny, 9-biegowy automat.

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

Co daje przedni napęd? Przede wszystkim pozwala na wybór odpowiedniego dla Ciebie rozwiązania. Chociaż posiada o 50 kg większą ładowność i o 80 mm wyższe drzwi tylne, to najlepiej sprawdzi się przy lżejszych załadunkach. Wariant FWD jest dostępny w nadwoziu furgon i ramy pod zabudowę z pojedynczą kabiną o DMC 3-ton, 3,5-ton lub 4,1-ton. Możesz wybrać także w dwóch rozstawach osi: 3260 mm i 3925 mm.

Zobacz jak można modyfikować vany

Wersje 4×4 opierają się na klasycznym układzie napędowym. Dzięki temu do dyspozycji jest większy i mocniejszy, 3-litrowy silnik oraz wariant o większej DMC. Sprinter z takim napędem może pociągnąć przyczepę o maksymalnej masie 3,5-ton – to więcej niż w przypadku przednionapędowego wariantu. Sprinter z napędem na tył też lepiej zawraca.

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

Nowy Sprinter 2018 jest dostępny w wariantach o DMC od 3 do 5,5-ton oraz nadwoziach furgon, rama z pojedynczą i podwójną kabiną, wersją z otwartą przestrzenią załadunkową lub wersjach osobowych Sprinter Tourer i Sprinter Bus. Ten ostatni może mieć nawet 20 miejsc siedzących. Najlżejszy waży 1975 kg. Największy zmieści 7 europalet o wadze ponad 3000 kg.

Zobacz nową fabrykę elektrycznych vanów

Silniki w stosunku do poprzednika w zasadzie zostają bez zmian: najmniejszy jest 3-litrowy Diesel OM 642 V6 o mocy 190 KM i 440 Nm. Mniejsze są 4-cylindrowe OM 651 o mocach 114 KM, 143 KM i 163 KM.

Nowością będzie także elektryczny Sprinter, ale o nim więcej dowiemy się trochę później.

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

Przed produkcyjny egzemplarz eSprintera

Komunikacja non-stop

Na liście wyposażenia znajdziemy takie funkcje jak kamera cofania z obrazem w lusterku wstecznym, kamera 360 stopni, czujnik deszczu z dyszami spryskiwacza w wycieraczkach, elektryczne fotele z pamięciami, MBUX z dotykowym wyświetlaczem i Linguatronic – z Mercedes PRO connect.

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

Mercedes PRO connect to platforma zarządzania flotą samochodów, pozwala na komunikację między zarządzającym a kierowcą. Do dyspozycji użytkowników jest 8 pakietów udostępniających różne informacje tj. Lokalizacja pojazdu, komunikacja, obsługa czy zarządzanie naprawami. W każdym z samochodów znajduje się moduł z kartą LTE, który pozwala na wysyłanie danych do programu stacjonarnego.

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

mercedes-nowy-sprinter-2018-1

Więcej o usłudze możesz przeczytać tutaj.