Od jakiegoś czasu krążą po Internecie zdjęcia zakamuflowanego Sprintera. Teraz wiemy na pewno, że wśród palety silników benzynowych i wysokoprężnych znajdzie się także napęd z silnikiem elektrycznym.

Pierwszym klientem potwierdzającym zakup 1500 elektrycznych vanów będzie firma Hermes Germany. Wśród 1500 zamówień w następnych latach będą także Sprintery. Oznacza to, że paleta elektrycznych dostawczaków nie skończy się tylko na Nowym Sprinterze.

W 1962, z byłej fabryki Auto Union w Dusseldorf, wyjechał pierwszy samochód dostawczy Mercedesa. Linia produkcyjna Sprintera ruszyła w 1995 roku, a niedługo po tym fabryka produkuje samochody na poziomie 100 tys. egzemplarzy rocznie. W 2016 roku pokonała swój rekord osiągając liczbę 193,400 egzemplarzy produkowanych na rok. Sprinter to best-seller Mercedesa, którego od 1995 roku sprzedał w ilości ponad 3 mln egzemplarzy.

Dusseldorf fabryka sprinter plant

Dlatego fabryka w Dusseldorf musi zostać nieco zmodernizowana. Daimler już zainwestował w nią około 300 mln Euro, żeby przystosować ją do Nowego Spintera. Na świecie istnieje 6 fabryk vanów, to właśnie w Dusseldorf mają być produkowane elektryczne pojazdy dostawcze Mercedesa oparte na Vito i Sprinterze. Do tego potrzebne jest kolejne 150 mln Euro.

Obejrzyjcie poniżej zestaw zdjęć Nowego Sprintera w kamuflażu.