Za kilka godzin w Genewie widzowie będą mogli zobaczyć koncepcyjny model, o którym Mercedes nie wspominał zbyt wiele, a na oficjalnej stronie jest tylko jedno zdjęcie. Koncepcyjny model chce poruszyć segment samochodów, gdzie Mercedesa jeszcze nie było. A w przyszłości ma się nazywać Mercedes-AMG GT4 (X290). Bo to Gran Turismo czterodrzwiowe.

Choć docelowo stylistycznie ma przypominać AMG GT  i koncept jest bardzo zbliżony do jego sylwetki, to technicznie nie będzie miał z nim wiele wspólnego. Będzie zbudowany na platformie nowego CLS (C257), (którego premierę przewiduje się na połowę 2018 roku) i mającego wiele wspólnego z aktualnie obecną na rynku E 63 S AMG 4Matic+. Lecz jeden z silników w gamie będzie pochodzić z AMG GT i generować moc rzędu 600-650 koni mechanicznych.

Co ciekawe w podstawowej wersji zamiast 4-litrowego podwójnie doładowanego benzynowego silnika V8 będzie taki, który zastąpi obecnie sprzedawaną jednostkę V6 znaną z C400, E 400, C 43, E 43, GLC 43 AMG (333-401 KM) itd. Bo GT4 w wyposażeniu standardowym ma mieć nowy 6-cylindrowy silnik w układzie rzędowym (M256). To jest nowością w Mercedesie a zarazem powrotem do produkcji silników rzędowych o 6 cylindrach po niemal 20 latach. Ten 3-litrowy silnik R6 będzie również podwójnie doładowany i generować moc około 460 koni mechanicznych.

Skrzynia biegów wykorzystywana do przeniesienia napędu będzie ta sama co w E 63 S AMG 4Matic+ czyli 9G-Tronic Speedshift MCT z wielopłytkowym sprzęgłem mokrym. Także tylna oś ze zmienną geometrią przy pokonywaniu łuków znana z AMG GT będzie dostępna w GT4. Ale to też oznacza, że w GT4 będzie dostępny napęd 4Matic+.

Najwyższym modelem w gamie ma być AMG GT4 EQ Power+ czyli Plug-in Hybrid. Emblematy EQ Power+ będą znajdować się na obudowach kamer, które zastąpią lusterka boczne, a moc obu silników będzie wynosiła ponad 700 koni mechanicznych. Sprint takiego wozu powinien wynieść około 3.3 sekundy do 100 km/h.

W Internecie można znaleźć wizualizacje, jak GT4 może wyglądać (powyżej żółte Solarbeam Yellow GT4).

foto: Larson, carmagazine.co.uk, jesmb.de