W114/W115 to model produkowany w latach 1968-1976. Był bezpośrednim poprzednikiem popularnego W123. Był pierwszym, powojennym modelem o całkowicie nowym zawieszeniu, które wykorzystano potem w latach 70. w S-klasie (W116). Był też pierwszym modelem Mercedesa, w którym montowano 5-cylindrowe Diesle OM617. Był także pierwszym modelem w historii Mercedesa, wykorzystującym benzynowy układ wtryskowy D-Jet w modelu 250 CE. W nadwoziu W114 Coupe testowano także ABS pierwszej generacji – wówczas jeszcze system niegotowy do wprowadzenia na rynek.

w114-w115-50-lat

w114-w115-50-lat

w114-w115-50-lat

w114-w115-50-lat

W114/W115 produkowany był w trzech wersjach nadwozia: sedan, Coupe oraz wersja o przedłużonym rozstawie osi. Za projekt nadwozia odpowiedzialny był francuski designer Paul Bracq – ten sam, który zaprojektował m. in. Pagodę. W niewielkiej ilości wyprodukowano modele na specjalne zabudowy. Był pierwszym modelem Mercedesa, który sprzedał się w łącznej ilości przekraczającej 1 milion egzemplarzy. Całkowita produkcja wyniosła niemal 2 miliony sztuk. Mercedes wówczas produkował tylko dwa modele: ten oraz S.

W114/W115 został zaprezentowany 9 i 10 stycznia 1968 roku.

w114-w115-50-lat

w114-w115-50-lat

w114-w115-50-lat

w114-w115-50-lat

w114-w115-50-lat

w114-w115-50-lat

w114-w115-ma-50-lat

w114-w115-ma-50-lat

w114-w115-ma-50-lat

w114-w115-ma-50-lat