Teraz elektryczność ma Mercedesa – z takim hasłem reklamowym Mercedes wkracza na rynek samochodów w 100% elektrycznych. Najnowszy model EQC 400 4Matic został oparty na samochodzie koncepcyjnym Concept EQ.

Jest SUVem średniej wielkości z elektrycznym napędem na wszystkie koła. Ostatnio Mercedes testował go w zimnej Szwecji. Teraz czas na pokazanie go światu. Bez kamuflażu. Ze wszystkimi szczegółami.

glc-f-cell-eqc-electric-1

glc-f-cell-eqc-electric-1

Zobacz test EQC w Szwecji

Premiera EQC 400 4Matic: 4 września o 18:30

Premierę nowego modelu EQC 400 4Matic możesz zobaczyć tutaj

Aktualizacja po premierze

Sylwetka nowego SUVa Mercedesa niemal do bólu przypomina obecnie produkowanego GLC. Zmieniony jest wyraźnie przód i tył. Kształt świateł i atrapy jest bardzo podobny do tego w Concept EQ. Poziome użebrowanie grilla możemy odnaleźć w kształtach kratek wentylacyjnych wewnątrz. Według Daimlera EQC 400 jest zaprojektowany jak szwedzki dom. Linie i kształty są miłe dla oka, miękkie i ciepłe a całość jest schludna, elegancka i nowoczesna.  Chociaż EQC przypomina GLC (X253) to jest nowym typoszeregiem: N293.

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

Elektryczny Mercedes to nie jest zupełna nowość dla tej marki. Elektryczne rozwiązania przetestowane są na rynku w elektrycznym Smarcie Electric Drive, elektrycznej A-klasie i B-klasie. Rozwiązania EQ Power są stosowane w modelach AMG 53 (E 53, CLS 53). Hybrydowe rozwiązania znane są już od kilku lat. A pierwszy koncept Mercedesa z elektrycznym samochodem sięga 1972 roku!

Zobacz nasz Drive Smarta Electric Drive

EQC 400 4Matic może pochwalić się zasięgiem wynoszącym ponad 450 km w teście NEDC. Maksymalna moc silników elektrycznych napędzającej obie osie wynosi 300 kW (400 KM), a moment obrotowy sięga 765 Nm. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 180 km/h (ograniczona prawnie), a czas do pierwszej setki (0-100 km/h) wynosi 5,1 sekundy. Pojemność baterii wynosi 80 kWh a to oznacza pełne ładowanie poniżej 1 godziny z szybką ładowarką (100 kWh).

Na pokładzie tego samochodu istnieją najnowsze rozwiąznia Mercedesa z dziedziny bezpieczeństwa: wszystkie aktywne asystenty kierowcy czyli hamowania, utrzymywania toru jazdy itp. a także wspomagające kierowcę m. in. reflektory Multibeam. Samochód przeszedł pomyślnie wszystkie testy bezpieczeństwa w tym crash testy. Podczas jazdy do dyspozycji jest Agility Control z 5 trybami jazdy oraz 5 niezależnych trybów rekuperacji ustawianych za pomocą łopatek przy kierowcy. Identyczny rozwiązanie można spotkać w całkowicie elektrycznej B-klasie.

Zobacz Concept EQ w wykonaniu Smarta

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

Wewnątrz od razu odnajdujemy podobieństwa i różnice do GLC: fotele i boczki są bardzo zbliżone. Za to EQC ma nową deskę rozdzielczą. Nowe, „szwedzkie” kratki wentylacyjne oddzielają z lewej i prawej strony kokpit kierowcy. Ten jest najnowocześniejszy: to MBUX na pokładzie wraz z nowymi komendami Lingutronic „Hey Mercedes”. Za pomocą komend głosowych można np. zaprogramować ogrzewanie przed podróżą, jeszcze przy podłączonym ładowaniu. Listwa dekoracyjna jest charakterystycznie przedłużona z drzwi, przez całą deske rozdzielczą, aż po drugą stronę wnętrza. To z kolei kojarzy nam się z deską rozdzielczą z S-klasy Coupe.

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric

mercmag-mercedes-eqc-n293-eq-generation-suv-electric