Mercedes przedstawił wszystkie szczegóły, które dotyczą nowego Mercedesa-AMG G 63. Gelenda nowej generacji w aktualnie najmocniejszej wersji była w poprzedniej wersji bestesllerem w wielu krajach. Najlepiej sprzedający się model klasycznego SUVa jest dostępny teraz w nowej generacji G-klasy i będzie posiadał nowy, 4-litrowy silnika V8 o mocy 585 KM – ten sam co w AMG GT. Nowa G-klasa AMG to także nowy body-kit wraz z charakterystycznym grillem Panamericana.
Maksymalnie 240 km/h
Teraz, gdy Mercedes poprawił wszystkie „wady” starej G-klasy, sprawiając, że Nowa G-klasa prowadzi się lepiej i pewniej, do palety dołącza 4-litrowe V8 o mocy 585 KM, 9-biegowa skrzynia biegów 9G-Tronic oraz 22-calowe koła w standardzie. Ten sam zespół Mercedes-AMG, który odpowiadał za projekt zawieszenia w W464, odpowiadał także za instalację nowego V8.
Co ciekawe nowy model ma podobne ograniczenia jak poprzednik. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 220 km/h lub do 240 km/h jeśli kupimy pojazd z Pakietem Kierowcy AMG. 850 Nm – dostępne w zakresie 2500 do 3500 obrotów / min. – zapewnia przyspieszenie od 0-100 km/h w 4,5 sekundy. O charakterystyczny dźwięk V8 zadba układ wydechowy z końcówkami przed tylną osią.
Rozkład momentu na osie zmieniono do 40:60
4Matic także dostosowano do pracy z nowym silnikiem. Jest nieco bardziej nastawiony na przenoszenie mocy na tylną oś i pracuje w proporcjach 40:60 zamiast 50:50. Do dyspozycji wciąż są dostępne blokady wszystkich trzech mostów oraz skrzynia redukcyjna pozwalające na jazdę terenową.
Nowością w AMG G 63 jest także zawieszenie AMG Ride Control. To zawieszenia oparte na miechach powietrznych – jak Airmatic – ale skonstruowane przez AMG. Poduszki o odpowiedniej charakterystyce oraz odpowiednio dobrane amortyzatory o regulowanej sile tłumienia pozwają na jeszcze lepsze doznania podczas jazdy, a także regulację wysokości i twardości niezależnego zawieszenia – zgodnie z Agility Control.
W Agility Control są trzy dodatkowe tryby off-roadowe: Sand, Trail oraz Rock dostosowujące układ napędowy do nawierzchni jaką się poruszamy poza utwardzonymi drogami.
Reszta wyposażenia pozostaje bez zmian. Na liście wyposażenia są takie opcje jak reflektory Multibeam LED, pakiet wyświetlaczy cyfrowych, aktywny tempomat Distronic, wykończenie wewnątrz z włókna węglowego czy limitowana edycja Edition 1 dostępna przez około rok czasu.
Model będzie miał swoją premierę 6 Marca 2018 a sprzedaż ruszy 2 tygodnie później. Pierwsze modele pojawią się na ulicach w czerwcu tego roku.
Zostaw komentarz