Mercedes przedstawił wszystkie szczegóły, które dotyczą nowego Mercedesa-AMG G 63. Gelenda nowej generacji w aktualnie najmocniejszej wersji była w poprzedniej wersji bestesllerem w wielu krajach. Najlepiej sprzedający się model klasycznego SUVa jest dostępny teraz w nowej generacji G-klasy i będzie posiadał nowy, 4-litrowy silnika V8 o mocy 585 KM – ten sam co w AMG GT. Nowa G-klasa AMG to także nowy body-kit wraz z charakterystycznym grillem Panamericana.

nowa-g-klasa-63-2018-1

nowa-g-klasa-63-2018-1

Maksymalnie 240 km/h

Teraz, gdy Mercedes poprawił wszystkie „wady” starej G-klasy, sprawiając, że Nowa G-klasa prowadzi się lepiej i pewniej, do palety dołącza 4-litrowe V8 o mocy 585 KM, 9-biegowa skrzynia biegów 9G-Tronic oraz 22-calowe koła w standardzie. Ten sam zespół Mercedes-AMG, który odpowiadał za projekt zawieszenia w W464, odpowiadał także za instalację nowego V8.

nowa-g-klasa-63-2018-1

nowa-g-klasa-63-2018-1

Co ciekawe nowy model ma podobne ograniczenia jak poprzednik. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 220 km/h lub do 240 km/h jeśli kupimy pojazd z Pakietem Kierowcy AMG. 850 Nm – dostępne w zakresie 2500 do 3500 obrotów / min. – zapewnia przyspieszenie od 0-100 km/h w 4,5 sekundy. O charakterystyczny dźwięk V8 zadba układ wydechowy z końcówkami przed tylną osią.

nowa-g-klasa-63-2018-1

nowa-g-klasa-63-2018-1

nowa-g-klasa-63-2018-1

Rozkład momentu na osie zmieniono do 40:60

4Matic także dostosowano do pracy z nowym silnikiem. Jest nieco bardziej nastawiony na przenoszenie mocy na tylną oś i pracuje w proporcjach 40:60 zamiast 50:50. Do dyspozycji wciąż są dostępne blokady wszystkich trzech mostów oraz skrzynia redukcyjna pozwalające na jazdę terenową.

nowa-g-klasa-63-2018-1

nowa-g-klasa-63-2018-1

Nowością w AMG G 63 jest także zawieszenie AMG Ride Control. To zawieszenia oparte na miechach powietrznych – jak Airmatic – ale skonstruowane przez AMG. Poduszki o odpowiedniej charakterystyce oraz odpowiednio dobrane amortyzatory o regulowanej sile tłumienia pozwają na jeszcze lepsze doznania podczas jazdy, a także regulację wysokości i twardości niezależnego zawieszenia – zgodnie z Agility Control.

W Agility Control są trzy dodatkowe tryby off-roadowe: Sand, Trail oraz Rock dostosowujące układ napędowy do nawierzchni jaką się poruszamy poza utwardzonymi drogami.

nowa-g-klasa-63-2018-1

nowa-g-klasa-63-2018-1

Reszta wyposażenia pozostaje bez zmian. Na liście wyposażenia są takie opcje jak reflektory Multibeam LED, pakiet wyświetlaczy cyfrowych, aktywny tempomat Distronic, wykończenie wewnątrz z włókna węglowego czy limitowana edycja Edition 1 dostępna przez około rok czasu.

Model będzie miał swoją premierę 6 Marca 2018 a sprzedaż ruszy 2 tygodnie później. Pierwsze modele pojawią się na ulicach w czerwcu tego roku.