Do gamy modeli nowej klasy E dołączyła najmocniejsza edycja skrzyżowana z nadwoziem kombi. Inteligentny samochód rodzinny z 612 koni mechanicznych i 3,5s do 100km/h przyprawia o zawrót głowy. To osiągi nowego E63 S 4Matic+ w którym stały napęd na 4 koła posiada funkcję drift.

Wyposażony fabrycznie w 4 litrowy, podwójnie doładowany silnik benzynowy  z bezpośrednim wtryskiem paliwa generuje moc 571 KM lub 612 KM odpowiednio dla wersji E63 4Matic lub E63 S 4Matic. Każdy z tych pojazdów posiada stały napęd na 4 koła z elektronicznym rozdzieleniem momentu obrotowego, a wersja S posiada dodatkowo funkcję drift. Momentu jest maksymalnie 750 Nm lub 850 Nm w prawie całym zakresie obrotowym silnika.

Silnik może być także ekonomiczny, bo standardowo jest wyposażony w system deaktywacji połowy cylindrów. Połączony jest z nową skrzynią biegów 9G-Tronic Speedshift MCT z wielopłytkowym sprzęgłem mokrym a nie jak do tej pory z przekładnią hydrokinetyczną. To pozwoliło zwiększyć osiągi przez skrócenie reakcji i zmniejszyć wagę podzespołu.

Przód pojazdu tak jak w wersji sedan jest stylizowany na modele w nadwoziu Coupe: maska wpuszczona między błotniki a zderzak i posiada garby podkreślające dynamikę pojazdu. Tył różni się zderzakiem dopasowanym do poszerzonego nadwozia z wbudowanym dyfuzorem, w którym umieszczono końcówki układu wydechowego – dostrojonego specjalnie do wersji kombi.

Szersze kombi o 27mm, w stosunku do słabszych wersji, w wyposażeniu standardowym ma przede wszystkim olbrzymi bagażnik: od 640 do 1820 litrów! To najwięcej w swojej klasie. Dodatkowo oparcie ma możliwość regulacji o 10° a to pozwala na zaaranżowanie dodatkowych 30 litrów. Oparcie składa się elektrycznie w proporcjach 40:20:40.

Edition 1

To początek produkcji a edycji pierwszej nie może zabraknąć. Przez około rok będzie można zamówić najmocniejsze kombi w tym specjalnym pakiecie:

  • szarość selenitu designo magno (matowy) lub czerń nocy designo magno (matowy)
  • pakiet Night
  • 20″-calowe obręcze aluminiowe w wykończeniu polerowanego aluminium i wnęk lakierowanych na czarny połysk
  • skórzana tapicerka „nappa” z fotelami AMG Performance obszyte żółtą nicią
  • skórzana kierownica z mikrowłókna „Dinamica” z paskiem na godzinie 12 i oznaczeniem Edition 1 w dolnej części
  • żółte dodatki na: desce rozdzielczej, zegarach, elementach dekoracyjnych drzwi i analogowym zegarku IWC w centralnej części deski rozdzielczej
  • elementy dekoracyjne z włókna węglowego

Premiera modelu odbędzie się w marcu na Geneva Motor Show a sprzedaż rozpocznie miesiąc później. Na drogach powinien się pojawić w czerwcu 2017.