Produkowane od 2011 roku roadstery SL oraz SLC zostają odświeżone przez dwie limitowane edycje z okazji wiosny: designo Edition i RedArt Edition.

SL designo Edition

SL400 o mocy 367 KM i SL500 o mocy 455 KM można skonfigurować w pakiecie designo Edition, który nastawia na jeszcze bardziej luksusowe wrażenia.

Dostępny tylko w kolorze błękitu brylantu z 19 lub 20 calowymi obręczami AMG i chromowanymi wykończeniami przedniego zderzaka ma wyróżniać tą wersję na tle innych. Oznaczenia designo umieszczone są w widocznych miejscach.

Co więcej, wnętrze jest wykończone głównie w kolorach porcelany: wykorzystano skórę Nappa w kolorze porcelanowo-czarnym ze wzorem szycia designo, elementy dekoracyjne dopasowano: lakier fortepianowy w kolorze porcelanowym na listwach ozdobnych, podsufitka wykonana z mikrowłókna DINAMICA jest w kolorze wiodącym. Standardowe dywaniki w stylu designo, całe w kolorze porcelany ze skórzanym obszyciem. Trójramienna kierownica i podświetlenie Ambiente w standardzie mają podkreślić porcelanowo-luksusowy wystrój wnętrza.

W pakiecie znajdują się także systemy poprawiające komfort jazdy wersji designo Edition: Airscarf, aktywne fotele przednie, podgrzewane i klimatyzowane fotele przednie, pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy.

SLC RedArt Edition

Dla fanów sportowych wrażeń został skierowany mniejszy brat SLC w edycji RedArt Edition występujący w aż 5 wariantach mocy: SLC 180 (156 KM), 200 (184 KM), 250 d (204 KM), 300 (245 KM) i 43 AMG (367 KM).

Czterocylindrowe wersje roadstera (warianty od SLC 180 do SLC 300) są dostępne w standardzie w kolorze szarości irydu magno (matowy). Chociaż dostępnych będzie 6 innych kolorów w przypadku RedArt Edition ale ze względu na czerwone dodatki na zewnątrz i wewnątrz to iryd jest standardowym kolorem. AMG SLC 43 jest dostępny w standardzie w kolorze szarości selenitu magno (matowy) lub szarości irydu magno (matowy).

Tak jak w przypadku poprzednich „kolorowych” edycji (np. OrangeArt Edition w CLA Shooting Brake) na zewnątrz pojawią się czerwone ozdobne elementy, w tym: listwa zderzaka, atrapa grilla, dyfuzor tylnego zderzaka i powiększone hamulce z czerwonymi zaciskami „Mercedes-Benz”.

Każdy z RedArtów będzie posiadał pakiet zewnętrzny AMG z 18 calowymi obręczami AMG (5-ramienne dla czterocylindrowych modeli i 10-ramienne dla sześciocylindrowego modelu), sportowe zawieszenie, sportowy układ wydechowy (tylko dla SLC 200), zegary ze sportowymi blatami i dywaniki AMG.

Wnętrze wykończono dwutonowo czarną skórą i srebrno-perłową skórą Nappa obszytą czerwonymi niciami, wstawkami ze skóry o wzorze włókna węglowego, czarną podsufitką i ostatecznie kierownicą trójramienną z mikrowłóknem DINAMICA. Na zagłówkach, dywanikach pojawi się logo SLC RedArt Edition. Listwy dekoracyjnie w standardzie są z aluminium, ale można je zamówić wykonane z włókna węglowego. Co ciekawe, na zamówienie istnieje możliwość wykonania wnętrza z dwutonowej skóry na fotelach w innych kolorach. W przypadku wersji AMG także w nappa exclusive.

Przybliżona dopłata limitowanych edycji do modeli w wersji podstawowej:

  • SLC 180, SLC 200 +17000 zł brutto
  • SLC 300 +14000 zł brutto
  • AMG SLC 43, SLC 250 d +16000 zł brutto

Dla modeli SL nie są jeszcze znane polskie ceny. Konfigurator ruszył dzisiaj, produkcja zacznie się w kwietniu.