X-klasa: gdyby jej się przyjrzeć, to bardzo mocno przypomina jeden istniejący już samochód na rynku. Potwierdza to współpraca wieloletnia Daimlera z Grupą Renault. Zaowcowała ona w nowy silnik Diesla o pojemności 1,6-litra, całkowicie nowy model Citan oraz wariant przednionapędowego Vito. Poznajmy więc X-klasę trochę bliżej.
Wiemy już, że będzie dostępna w 3 odmianach Pure (podstawowa wersja), Progressive oraz Power. Jak to wygląda, możecie zobaczyć tutaj.
Wiemy także, że ogólnie będą dostępne 4 silniki na początku:
- 4-cylindrowy benzynowy silnik o mocy 166 KM, prawdopodobnie konstrukcji Renault – ale będzie dostępny tylko na wybranych rynkach, np. Arabia Saudyjska
- 4-cylindrowe silniki Diesla o pojemności 2,3-litra z pojedynczym i podwójnym doładowaniem powietrza o mocy odpowiednio 163 KM/403 Nm i 190 KM/450 Nm konstrukcji Renault, wykorzystywane już z powodzeniem w Nissanie NP300 Navara
- 6-cylindrowy silnik Diesla o pojemności 3-litrów z pojedynczym doładowaniem powietrza o mocy 258 KM/550 Nm
Do dyspozycji będą układy napędowe z napędem na dwa lub cztery koła. Zamykając się na rynek Europejski: silniki francuskie dostaną 6-biegowe skrzynie manualne ze stałym napędem na oś tylną i dołączanym elektronicznie napędem na oś przednia (w przypadku 4MATIC; z blokadą mostu tylnego) lub 7-biegową skrzynię automatyczną francuskiego producenta z tym samym układem napędowym (tylko dla X 250 d lub X250 d 4MATIC).
W przypadku 6-cylindrowej odmiany będzie zainstalowany silnik Mercedesa 3.0 V6 OM642 wraz z napędem 4-MATIC ze skrzynią 7G-TRONIC jako jedyna opcja konfiguracyjna. Dodatkowo system ECO Start-Stop będzie zainstalowany standardowo, a system DYNAMIC SELECT jest systemem opcjonalnym.
Niezależne zawieszenie obu osi pozostaje bez zmian z Navary:
- oś przednia: dwa drążki reakcyjne, kolumna zawieszenia, sprężyna śrubowa
- oś tylna: sztywny most, sprężyna śrubowa
W związku z tym możliwości transportowe X-klasy pozostają bez zmian jak w przypadku innych samochodów na tej płycie podłogowej: około 1100 kg ładowności oraz masa hamowanej przyczepy do 3500 kg (w zależności od wersji wyposażenia).
Stylistycznie przód pojazdu został dopasowany do całej gamy ponad 30 samochodów Mercedesa. W podstawowej wersji PURE zderzaki są plastikowe, w PROGRESSIVE w kolorze nadwozia w PURE dodatkowo ozdobione chromem. X-klasa jest dostępna w 9 kolorach nadwozia oraz kilku wersjach obręczy kół w rozmiarach 17-, 18- i (od X 250 d) 19-calach. Z ciekawych rzeczy X-klasę można zamówić bez tylnego zderzaka, a wtedy tylna pokrywa zmienia kąt otwarcia do 180 stopni gdyby standardowe 90 to byłoby za mało.
We wnętrzu mają być największe możliwości konfiguracji na rynku z powodu 9 kolorów oraz rodzaju i materiału tapicerki:
POWER
- wykończenie we wzór aluminium, wzór włókna węglowego w kolorze czarny mat lub wzór drewna w kolorze brązowy mat
- górna część deski rozdzielczej może być obszyta skórą ARTICO czarną lub ciemno-brązową
- dysze wentylacyjne w czarnym połysku lub srebrnym półmatowym kolorze
- czarna tapicerka skórzana ARTICO/mikrofibra DINAMICA z szarą nicią
- opcjonalnie: czarna tapicerka skórzana ARTICO z szarą nicią
- opcjonalnie: brązowa tapicerka skórzana z czarną nicią
POWER i PROGRESSIVE
- konsola centralna, klamki wewnętrzne z elementem dekoracyjnym w srebrnym półmatowym kolorze
- telematyka z C-klasy/V-klasy: zestaw wskaźników, kierownica, Comand lub Audio 20 wraz z wyświetlaczem (5 lub 8 cali) i Touchpad
- podsufitka macchiato beżowa lub czarna
- opcjonalnie elektrycznie otwierana szyba tylna
PROGRESSIVE:
- czarna tapicerka materiałowa Posadas
- opcjonalnie czarna tapicerka skórzana ARTICO/mikrofibra DINAMICA z szarą nicią
PURE
- czarna tapicerka materiałowa Tunja
- opcjonalnie czarna tapicerka skórzana ARTICO
Dane techniczne:
Zostaw komentarz